Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag ska köpa ny kamera. Jag har läst på forumet, frågat folk som vet och läst recensioner. Jag har även varit på B&H photo's affär i New York. Jag har bestämt mig för att köpa panasonic hvx 200. Det verkar vara det bästa alternativet för mina behov.

Hur som helst skulle jag vilja ha hjälp med tips på var jag kan köpa den. Helst skulle jag vilja köpa den i en affär, men jag hittar inte nån vettig proffsvideokamera-affär hur mycket jag än googlar. Jag bor i Västerås och söker efter en affär i mellansverige som kan tänkas ha den kameran.

Men även andra alternativ om hur jag ska köpa kameran. Tror inte att begagnat är ett alternativ, beror väl lite på iofs.

Kanske har nån någon website som ni beställt från som ni kan rekommendera eller inte rekommendera.

På B&H sa de att de kunde skicka över den utan problem. Men då tillkommer ju såklart frakt, men som jag förstod det kommer det även att bli tullkostnader på det. De hade dock både NTSC och PAL.

Tacksam för hjälp...

Postad

Det finns väl en ny (uppgraderad) modell som heter 204 nu?

Edit, fungerar på om det verkligen är en ny, efter lite googlande verkar det vara så att 201 och 204 är beteckningar för olika marknader. Jag letade lite för att se om HVX20x är omställbar mellan 50 och 60 Hz, men så verkar det ju inte vara.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...