Tippler Posted December 11, 2004 Posted December 11, 2004 Har ett Pinnacle AV/DV kort i min dator, till detta så följer även Pinnacle Studio 9.0 programvaran med, jag har även Premiere PRO och Premiere Elements som programvaror. Min fråga är varför inte Premiere hittar Pinnacle AV/DV kortets analoga ingångar (Composite och S-Video), den hittar endast Firewire ingången (IEEE1394). Finns det något plugin så man även kan hitta dom analoga? När jag väljer capture source i premiere så finns endast IEEE1394 där? Fixar inte Premiere analoga ingångar? 0 Quote
orange Posted December 11, 2004 Posted December 11, 2004 Det borde klara av det, jag använde förr mitt Pinnacle studio dc10+ kort med premiere och det fungerade, men det var på gränsen för man kände att premiere inte var så bra med analoga ingångar. Dock kommer jag inte ihåg vad jag kan ha gjort för att få det fungera för jag tror att de bara hittade varandra faktiskt. Jag behövde iaf inte använda plugin. 0 Quote
Tippler Posted December 13, 2004 Author Posted December 13, 2004 Någon mer som har några förslag eftersom Premiere hittar inte detta kortets analoga ingångar hos mig 8-( 0 Quote
Jasto Posted December 25, 2005 Posted December 25, 2005 Hejsan Trippler ! Har nu samma problem som du hade för ett år sedan. Har du kommit på någon lösning ? Tacksam ifall du vill dela med dig !!! 0 Quote
Rogge Posted December 27, 2005 Posted December 27, 2005 Jag har inte svaret, men kolla på Pinnacle's forum. På rak arm tror jag dock inte att du kommer att få det att fungera. 0 Quote
Recommended Posts