FentonSpadrig Postad 2 mars 2010 Postad 2 mars 2010 Hej. Jag har börjat arbeta en del med Instant HD Advanced på mitt filmmaterial. Men min enkla fråga är den; bör jag skala upp filmen först och lägga effekter efteråt eller bör jag lägga effekter och fixa allt först för att köra uppskalningen som ett sista steg? Funderade på om uppskalningen kan förstöra detaljer i vissa effekter och sådär...? Aja, det var bara en liten tanke från min sida! Är tacksam för alla svar. 0 Citera
Max_H Postad 3 mars 2010 Postad 3 mars 2010 Hänger nog lite på vad du ska göra... Men jag skulle nog oftast skala upp före andra pluggar. Men kan tänka mig att ex keying på gammalt DV-material kan få oanade problem vid uppskalning INNAN man lägger på keyern. Då kan det vara en metod att keya först, skala om sen och sist lägga på bakgrunden (där då iofs bakgrunden helt plötsligt är skarpare än det utkeyade - dead give away...). //Max 0 Citera
FentonSpadrig Postad 3 mars 2010 Författare Postad 3 mars 2010 Hänger nog lite på vad du ska göra... Men jag skulle nog oftast skala upp före andra pluggar. Men kan tänka mig att ex keying på gammalt DV-material kan få oanade problem vid uppskalning INNAN man lägger på keyern. Då kan det vara en metod att keya först, skala om sen och sist lägga på bakgrunden (där då iofs bakgrunden helt plötsligt är skarpare än det utkeyade - dead give away...). //Max Fast det var nog bäst att lägga alla effekter först, exportera ner, importera i en ny composition och sedan skala upp, verkade det som. Det uppskalade materialet med tonvis med effekter, trackingpunkter o.s.v var inte roligt att exportera ut... min 30.000 kr Macbook Pro pallade inte. Det säger en del! :D 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.