Strawhat Postad 20 februari 2010 Postad 20 februari 2010 Tja! Jag har nyss redigerat en ny film i Adobe Premiere. Jag har filmat med videokameran Canon Legria HV40. Problemet är att när jag ska expotera filmen så blir det 720x480 i storlek på klippen, vilket jag tycker är otroligt litet när man filmat med en HD kamera. Det är ju trots allt samma storlek när jag expoterar klippen med min gamla kamera som inte är HD. Hur gör jag för att behålla den storlek som den är när man impoterar klippen? Tack på förhand! 0 Citera
Kimster Postad 20 februari 2010 Postad 20 februari 2010 Vet inte vilken version av Premiere du har, men du måste ju tala om för programmet i vilket format och i vilken kvalité och upplösning du ska ha filmen i. Det finns kanske 1000 olika sätt att göra det på. 720x480 är ett av många standard NTSC SD-format. I manualen under delen som nämner "Export" till.. media/file/video eller liknande kan du hitta hur du gör. 0 Citera
Pehrbau Postad 20 februari 2010 Postad 20 februari 2010 Precis som Kimster säger. Om dessutom HV40 är inställd på HD så är det nog 1440 x 1080pixlar (HDV) och då bör du ha samma inställning i projektinställningen. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.