Gå till innehåll

svårigheter vid animation


max lodin

Recommended Posts

Hej, allihop. Har läst forumet en stund och tänkte att jag skulle registrera mig och börja med ett filmprojekt i en klass.

 

Två exempel som inte fungerar.

 

1: Kan jag få in en videosignal genom ett marvel matrox med S-video och "vanlig gul plupp" till en PC från en DV-kamera? Jag vill använda det här programmet för göra animerad film:

 

http://www.animateclay.com/capture.htm

 

Har dessutom en VHS-kamera med S-video. Går det att få att funka tillsammans med datorn, in i programmet?

 

Kör Windows XP.

Länk till kommentar
Share on other sites

Har du tur har du video-in på din dv kamera (finns inte på dom billigaste modellerna) då kan du använda den som brygga mellan datorn och din vhs.

 

Annars ska du ha någon form av "capture" kort. ett TV-kort funkar men suger ganska hårt.

Länk till kommentar
Share on other sites

tyvvär ska båda kamerorna användas samtidigt.

 

Kan jag alltså inte använda marvel matrox- dosan för att få in signal från s-video?

 

DV-kameran har jag fått att fungera nu, genom ett macintoshsystem med firewire.

 

Nu är det bara pc+VHS som ska fungera.

Länk till kommentar
Share on other sites

Normalt sätt skulle det gå att använda s-video ingången på ditt kort, men om jag förståt det rätt kopplar du firewire:n till ditt kort också eller?

 

Är det meningen att allt ska plockas in i en dator live medan två kameror spelar in?

 

Har jag förstått det hela rätt? :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har två datorer, två kameror, två elevgrupper, två rum !

 

det ena problemet är löst ( tack allihopa! :) )

 

Så kvar är den ena elevgruppen i ett av rummen:

 

De har en dator, en VHS med s-videoutgång och en marvel matrox. ( en slags break-out box till ett videokort, grafikkort eller dyl. den har s-videoingång. )

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...