Gå till innehåll

Filmvisning


mzreklam

Recommended Posts

Har gjort färdig en film på 1,5 timmar i FC och seqvenserna är prores och Pixelstorleken är TVupplösning 1080x576. Jag kan ju göra en dvd och visa på projektor o duk, men blir det bättre att mastra ut till band och köra med kameran, funkar då min prores till det eller är det allra bäst att köra från datorn direkt, Vilket blir egentligen bäst kvalite?

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja en master är bättre en komprimerad,,,,,

 

Min Sony proj som vi planerar att köra filmen på har inte dvi utan hdmi så bäst är väl att köra från finalcutpro direkt från min seq som är prores eller koda om till 264 så filen blir mindre men jag tappar ju lite kvalitet då antar jag. Filmen ligger nu i 9 st seq i FC och allt måste stämma när det är fullsatt i lokalen 500 pers. Frågan är ju om jag ska köra från FC direkt eller om jag kanske ska köra från en mediespelare Tvix som jag också har kopplat till projen, Hur skulle du gjort?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...