Anthony Postad 3 februari 2010 Postad 3 februari 2010 Hej, Någon som har erfarenheter av Handy35? http://www.handy35.com/ kolla in shopen på hemsidan. En sample: / Anthony 0 Citera
Hummel Postad 4 februari 2010 Postad 4 februari 2010 Ser elegant ut men verkar sakna "flip" av bilden vilket jag själv upplever som ett problem vid filmning. 0 Citera
Anthony Postad 4 februari 2010 Författare Postad 4 februari 2010 Ser elegant ut men verkar sakna "flip" av bilden vilket jag själv upplever som ett problem vid filmning. blir ju riktigt grym bild också! när man beställer från deras hemsida, så finns det en "flipmodule" under tillbehör som man kan beställa till. sök på "LAVAL handy35" på youtube, där testar en snubbe handy35 med olika canon objektiv. fisheye och zoomobjektiv. 0 Citera
Hummel Postad 4 februari 2010 Postad 4 februari 2010 ...så finns det en "flipmodule" under tillbehör som man kan beställa till... Vänder den bilden eller håller den fast en extern monitor? 0 Citera
johancederholm Postad 4 februari 2010 Postad 4 februari 2010 Vänder den bilden eller håller den fast en extern monitor? Flip Connectorn gör att man kan montera kameran upp&ner och därmed få en rättvänd bild inspelad. Finns även en Monitor Holder som är ett fäste för extern monitor :) http://kkymn.com/handystore/index.php?main_page=index&cPath=36 0 Citera
Octavianus Postad 4 februari 2010 Postad 4 februari 2010 det är ju bättre att försöka att undvika en flipmodul om man kan, genom att tex sätta kameran upp och ner, eller ha en extern skärm man kan flippa bilden i, eller vända den upp och ned. Eftersom att en flipmodul trots allt käkar lite ljus. 0 Citera
MnD Postad 4 februari 2010 Postad 4 februari 2010 Vad blir den största skillnaden med en 35mm adapter på sin kamera? Är det värt pengarna? 0 Citera
Hummel Postad 4 februari 2010 Postad 4 februari 2010 det är ju bättre att försöka att undvika en flipmodul om man kan, genom att tex sätta kameran upp och ner, eller ha en extern skärm man kan flippa bilden i, eller vända den upp och ned. Eftersom att en flipmodul trots allt käkar lite ljus. Hur fungerar bildstabiliseringen om man vänder kameran? eller om bilden är upp och ner? 0 Citera
Octavianus Postad 10 februari 2010 Postad 10 februari 2010 Hur fungerar bildstabiliseringen om man vänder kameran? eller om bilden är upp och ner? Vet itne vad du menar, men den i kameran ska du stänga av när du använder en 35mm adapter. 0 Citera
Julen Postad 22 februari 2010 Postad 22 februari 2010 Ursäkta om frågan kanske är dum men jag blev nyfiken, vad är en 35mm adapter för något? Vad har man den till? Tack //Julen 0 Citera
StenR Postad 22 februari 2010 Postad 22 februari 2010 Ursäkta om frågan kanske är dum men jag blev nyfiken, vad är en 35mm adapter för något? Vad har man den till? Tack //Julen Här är en förklaring (på engelska): http://videopia.org/content/view/189/231/ 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.