barnholdt Posted December 6, 2004 Posted December 6, 2004 Någon som har erfarenhet av Sony Vegas5? Hur tycker du/ni att det är att jobba med? Kan det rent av vara dax att kolla på denna produkt som ett alternativ till andra redigerings program? 0 Quote
Mr.Man Posted December 6, 2004 Posted December 6, 2004 Jag kan rekommendera det varmt! Har bara sneglat lite på premiere så jag kan inte göra en rättvis gämförelse. Men jag har hört från andra att Vegas ska vara mer lättarbetat. Go for it! 0 Quote
Gren Posted December 6, 2004 Posted December 6, 2004 Jag har tyvärr inte heller så mycket erfarenhet om andra program. Försörkte en gång med Premiere 6.5, men den krachade jämt så den fick vara. Kör Vegas 5 och den funkar fint. Enda funktionen som har visat instabilitet hittills är Subclips, men dem kan man leva utan. Man jobbar med endast ett redigeringsfönster, men jag har aldrig saknat två fönster (som t.ex Premiere). Har man lite långsam dator, kan uppspelningen bil ryckigt i preview, men renderat material är givetvis fri från detta. Har man jobbat med sequencer program typ Cubase tidigare, är man snabbt i på spåret. Stabilt, lättanvänt, bra pluggar. Klart att man skall kolla upp detta program. Det finns demo att ladda ner. http://mediasoftware.sonypictures.com/products/vegasfamily.asp 0 Quote
x-pander Posted December 6, 2004 Posted December 6, 2004 Jag använder Vegas 5. Otroligt lätt att lära sig, snabbjobbat osv. Väldigt nöjd med det. Tycker absolut du ska testa det. Provade Premiere pro innan.....inte alls min grej att sitta o bläddra igenom massa manualer för att kunna börja redigera. 0 Quote
barnholdt Posted December 6, 2004 Author Posted December 6, 2004 Tackar för alla svaren. Cubase har jag jobbat med i ca fyra - fem års tid. Blir till att ladda hem en demo av Vegas5 och prova lite. 0 Quote
Jodea Posted December 7, 2004 Posted December 7, 2004 Hej! Jag använder Vegas 4, så jag undrar vad det är som har utvecklats och kommit till i Vegas 5? Är det värt att uppgradera och skaffa 5:an eller klarar man sig lika bra med 4:an. Jag skulle gärna rekommendera Vegas 4, och Vegas 5 är säkerligen ännu bättre... Ha det bra!! 0 Quote
Mr.Man Posted December 8, 2004 Posted December 8, 2004 Läs om nyheterna på: http://mediasoftware.sonypictures.com/products/vegasfamily.asp 0 Quote
Recommended Posts