Gå till innehåll

Vegas5 någon?


barnholdt

Recommended Posts

Jag har tyvärr inte heller så mycket erfarenhet om andra program. Försörkte en gång med Premiere 6.5, men den krachade jämt så den fick vara. Kör Vegas 5 och den funkar fint. Enda funktionen som har visat instabilitet hittills är Subclips, men dem kan man leva utan. Man jobbar med endast ett redigeringsfönster, men jag har aldrig saknat två fönster (som t.ex Premiere). Har man lite långsam dator, kan uppspelningen bil ryckigt i preview, men renderat material är givetvis fri från detta. Har man jobbat med sequencer program typ Cubase tidigare, är man snabbt i på spåret.

Stabilt, lättanvänt, bra pluggar. Klart att man skall kolla upp detta program. Det finns demo att ladda ner. http://mediasoftware.sonypictures.com/products/vegasfamily.asp

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag använder Vegas 5. Otroligt lätt att lära sig, snabbjobbat osv. Väldigt nöjd med det. Tycker absolut du ska testa det.

 

Provade Premiere pro innan.....inte alls min grej att sitta o bläddra igenom massa manualer för att kunna börja redigera.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej!

 

Jag använder Vegas 4, så jag undrar vad det är som har utvecklats och kommit till i Vegas 5? Är det värt att uppgradera och skaffa 5:an eller klarar man sig lika bra med 4:an.

 

Jag skulle gärna rekommendera Vegas 4, och Vegas 5 är säkerligen ännu bättre...

 

Ha det bra!!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...