Medokin Postad 20 januari 2010 Postad 20 januari 2010 Då var det dags att kolla på en ny kamera då förra gick sönder. :( Jag körde med Mini HDV kassetter på förra, så helst en som klarar av dessa. Den här gången är det ett stort plus ifall kameran är lite mer tålig (ex mot vatten, damm osv). Jag vill också ha möjligheten att kunna lägga till andra objektiv till kameran, vilket har varit svårt att hitta en vattentålig kamera som gör. (?) Annars får ni tipsa om smidiga vattenskydd eller liknande. Bra batteritid vill jag också ha. :) Jag har en budget på runt 10.000. Kan tillägga att just nu filmar jag mest "vlog" liknande... :P men vill ändå kunna ha en tillräckligt bra kamera för att kunna göra små kortfilmer och liknande. Tackar! 0 Citera
Strawhat Postad 21 januari 2010 Postad 21 januari 2010 Kanske en Canon HV40! Så kan du köpa till batteriet BP-2L24 som har mycket bra batterikapacitet. 0 Citera
Medokin Postad 27 januari 2010 Författare Postad 27 januari 2010 Kanske en Canon HV40! Så kan du köpa till batteriet BP-2L24 som har mycket bra batterikapacitet. Jag funderar antingen på den (HV40) eller Sonys HDR-HC9E (vilken var förra kameran jag hade). Vad är skillnaderna mellan dessa två? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.