Guldragge Postad 19 januari 2010 Postad 19 januari 2010 Hej! Jag kör Adobe 1.5 vilket kanske inte är så modernt längre, men funkar fint för mig. Filmade en konsert i helgen med en kompis. Två kameror alltså. När jag klipper mellan kamerorna kan jag utan problem lägga upp hela filmerna som video 1 och video 2 på timelinen. Men hur gör man smidigast och lättast för att hoppa mellan de olika kamerorna i redigeringen för att få till den tjusiga slutfilmen? Mvh / Ragnar 0 Citera
Pace Postad 19 januari 2010 Postad 19 januari 2010 Jag vet inte om funktionen finns i version 1.5, men du kan läsa i manualen för hur du klipper med flera kameror: About multi‑camera editing (Premiere Pro CS3 Help --> Editing: Beyond the basics --> Editing a multi‑camera sequence ) 0 Citera
Max_H Postad 19 januari 2010 Postad 19 januari 2010 Det blir manuellt jobb. Multicam kom först i version 2.0. //Max 0 Citera
Guldragge Postad 19 januari 2010 Författare Postad 19 januari 2010 Det blir manuellt jobb. Multicam kom först i version 2.0. //Max Tack för svar. Usch, jag gillar inte att byta version...men det får bli så:) 0 Citera
Max_H Postad 19 januari 2010 Postad 19 januari 2010 Glöm inte att kolla så din nuvarande burk är kompatibel innan du köper - det är rätt stora skillnader i systemkrav. //Max 0 Citera
Guldragge Postad 20 januari 2010 Författare Postad 20 januari 2010 Tack. Kommer ha CS3 om ett par dagar....så det blir väl att sätta sig i skolbänken igen. "Nested sequences..." Hua. //Ragnar 0 Citera
davidssoneddie Postad 20 januari 2010 Postad 20 januari 2010 Lägg in båda sekvenserna och se till att de är synkade bara. sen får du helt enkelt klippa å klistra dig fram för att få till en bra konsert film.. alternativet är att du bara har en ljud källa som ligger på hela tiden så behöver du inte vara lika exakt med klippningen. jobbigt om ljudet hoppar. 0 Citera
Guldragge Postad 20 januari 2010 Författare Postad 20 januari 2010 //Max Ojsan. Det var inte illa.....tack! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.