Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Denna gjorde jag förra veckan. Tungt baserad på Resident Evil-spel. Lånar en del grafik och ljud från spelen, och en hel del klichéer.

Jag har redan börjat planera på uppföljaren, men vet inte var jag ska spela in. Behöver framför allt korridorer men också ett rum eller två. Är det någon som känner till nåt ställe i Stockholmsområdet som man kan spela in på? Jag har frågat KTH och fått nej.

Postad

Ja johan, jag vet att du är en flitig person.

Jag tycker du ska försöka fixa skådespelare som spelar de rollerna du behöver i dina filmer.

Inte nöja dig med medel.

Och satsa på din starkaste sida som är kreativitet och manus.

Jag tror det hade blivit mycket bättre om du endast behövde fokusera på jobbet som bildproducent och manusförfattare.

Postad
Denna gjorde jag förra veckan. Tungt baserad på Resident Evil-spel. Lånar en del grafik och ljud från spelen, och en hel del klichéer.

Jag har redan börjat planera på uppföljaren, men vet inte var jag ska spela in. Behöver framför allt korridorer men också ett rum eller två. Är det någon som känner till nåt ställe i Stockholmsområdet som man kan spela in på? Jag har frågat KTH och fått nej.

Den kändes så kopierad direkt från ett tvspel. Förstår att du tagit både ide och ljud från spelet, men det hade nog varit mer intressant om skådespelarna hade försökt leva sig in mer än att försöka likna ett tvspel. Plus för kreativitet...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...