Jump to content

Evil Biohazard

Protoman85

Recommended Posts

Denna gjorde jag förra veckan. Tungt baserad på Resident Evil-spel. Lånar en del grafik och ljud från spelen, och en hel del klichéer.

Jag har redan börjat planera på uppföljaren, men vet inte var jag ska spela in. Behöver framför allt korridorer men också ett rum eller två. Är det någon som känner till nåt ställe i Stockholmsområdet som man kan spela in på? Jag har frågat KTH och fått nej.

Ja johan, jag vet att du är en flitig person.

Jag tycker du ska försöka fixa skådespelare som spelar de rollerna du behöver i dina filmer.

Inte nöja dig med medel.

Och satsa på din starkaste sida som är kreativitet och manus.

Jag tror det hade blivit mycket bättre om du endast behövde fokusera på jobbet som bildproducent och manusförfattare.

Denna gjorde jag förra veckan. Tungt baserad på Resident Evil-spel. Lånar en del grafik och ljud från spelen, och en hel del klichéer.

Jag har redan börjat planera på uppföljaren, men vet inte var jag ska spela in. Behöver framför allt korridorer men också ett rum eller två. Är det någon som känner till nåt ställe i Stockholmsområdet som man kan spela in på? Jag har frågat KTH och fått nej.

Den kändes så kopierad direkt från ett tvspel. Förstår att du tagit både ide och ljud från spelet, men det hade nog varit mer intressant om skådespelarna hade försökt leva sig in mer än att försöka likna ett tvspel. Plus för kreativitet...