Jawo Postad 12 januari 2010 Postad 12 januari 2010 Min farfar lät nyligen scanna in sina gammla 8mm-filmer. Företaget som gjorde det lade in dom på en dåligt gjord dvdmeny och använde något märkligt format som inte går att spela upp med vanliga mediaplayer. Jag skulle vilja rippa ut alla enskilda klipp från dvdn till varsin enskild .avi fil. Någon som har erfarenhet att göra detta och vet några program för ändamålet? Skulle även uppskatta förslag om vilken codec jag ska använda, klippen har inget ljud upplösningen är 720x592 25fps. 0 Citera
Kimster Postad 12 januari 2010 Postad 12 januari 2010 Finns förmodligen bokstavligen 1 miljon sidor på nätet om att fixa DVD-format. Men men du får en snabbis: Är det DVD-format så ligger filerna på skivan i form mpeg-filer i VIDEO_TS fast med .vob som filändelser. Ta filerna och kör dem mot MPEG-streamclip (gratisprogram) och så konverterar du till annat format. Vilka MPEG-streamclip kan finns i listan bara att välja. Ex. på sida som visar: http://www.foolishpassion.org/vidding-tips/Vidding-101-2.html AVI är väl inte det bästa kanske men MJPEG som codec skulle väl funka okej, eller DV om du inte har problem med storleken på filerna. Beror ju på vad du ska ha dem till. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.