Gå till innehåll

Super8 till 2k överföring...


Uppsala BildTeknik

Recommended Posts

Några härifrån forumet har frågat mig om 2k överföringar, men det är inget jag kan erbjuda nu eller i framtiden. Det finns för övrigt bara ett företag i världen (som jag vet om) som erbjuder scanning från super8 till 2k, nämligen Cinelicious i USA.

 

Men smakar det så kostar det... Jag frågade efter ett pris på överföring av 150 meter super8 till 2k:

 

Hi Kent,

We're still working out our prices and 2K workflow. The 2K capable Spirit, DaVinci 2K and DVNR 2K were just delivered and we're getting everything wired into our new facility next week. Price would depend on the flavor of 2K (2048x1556 full ap or 2048x1080 DCI), the deliverables (2K DPX or 2K ProRes 4444), and the amount of color correction work (flat pass or color corrected). Based on all that price could range from $2500 to $4000.

 

-Paul

 

Det betyder att det kostar mellan 1800:- och 2800:- beroende på vad man vill ha för behandling av sina filmer... per 15 meters rulle. Utan moms. Det är inte billigt...

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag vet inte om du är ironisk eller inte... Men du tycker alltså inte att det är såå dyrt med scanning för ungefär 1250:- per minut speltid? (omräknat till kronor, inklusive moms)

 

Med en sådan budget kan man ju undra varför man inte filmar med 16mm film istället.

 

Nä jag är inte ironisk.

Klart man kanske väljer 16mm istället, om man inte vill åt just super 8 utseendet. Hade det kostat 10000 / minut så hade jag inte blivit förvånad.

 

/KN

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...