Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Det är så att jag försöker lära mig after effects, bla via tutorials från videocopilot.net. Jag gör det dels för en kommande actionfilm jag tänkt spela in, så sitter och lär mig att göra realistiska pistoleffekter.

Här är en länk av vad jag åstadkommit

Så, vad tycker ni, vad är bra och vad är mindre bra. Ni som kan after effects får gärna säga mer exakt vad jag kan förbättre (vilka parrametrar osv jag ska dra i) men även ni som inte kan programmet, får gärna säga vad som ser bra ut och inte.

Postad

Ser inte särskilt trovärdigt ut, tyvärr.

För det första så ser flaren väldigt mycket ut att vara målad i Windows Paint, sen är röken väldigt platt & endimensionell, plus att den inte reagerar på lufttrycksförändringen det blir när pistolen höjs...vilket leder till nästa sak; en pistol reser sig inte på det viset på riktigt. Det hade sett mer äkta ut om han bara ryckte till lite, hade en pistol betett sig så så hade det vara sjukt svårt att skjuta flera skott på raken med någon som helst precision.

Det bästa jag nånsin använt till fejkad puffra var gasdriven softairgun med kraftig rekyl. Stöten från den blev iof inte lika stark som från 45:an, men såg väldigt trovärdig ut på bild.

Postad
Ser inte särskilt trovärdigt ut, tyvärr.

För det första så ser flaren väldigt mycket ut att vara målad i Windows Paint, sen är röken väldigt platt & endimensionell, plus att den inte reagerar på lufttrycksförändringen det blir när pistolen höjs...vilket leder till nästa sak; en pistol reser sig inte på det viset på riktigt. Det hade sett mer äkta ut om han bara ryckte till lite, hade en pistol betett sig så så hade det vara sjukt svårt att skjuta flera skott på raken med någon som helst precision.

Det bästa jag nånsin använt till fejkad puffra var gasdriven softairgun med kraftig rekyl. Stöten från den blev iof inte lika stark som från 45:an, men såg väldigt trovärdig ut på bild.

Tack för kommentarerna.

Det ska väll sägas att jag inte är ute efter att den ska se så extremt verklig ut som möjligt, utan mer "verklig på film" det är lite därför jag överdriver vissa saker lite gran. tex rekylen, dock anser inte jag att den är så överdriven, har kollat en del på youtube klipp osv, då är det nästa så mkt rekyl när de skjuter. Men det med röken hade jag inte ens tänk på, ska se om jag kan göra ngt.

Sen att elden ser lite panintig ut, beror på att jag har tintat den ganska mkt, just för att den ska se ut som på film, i verkligheten blir det ju inte ens en så där stor låga. Men kanske va ett dumt val då det som du säger ser lite ut som i paint.

Men tack för kommentarerna, precis vad jag behövde, till nästa gång, så det blir bättre.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...