Gå till innehåll

Feelbadfilm om alzheimers.


ercy92

Recommended Posts

Jag tänker göra en film som handlar om Olivia som lever lyckligt tills hennes älskade mormor får alzheimers. Efter en incident med mormor träffar hon en kille som heter Paul som lyckas att få med henne i sitt drogträsk. Hon hamnar sedan på rehab.

 

Jag tänkte också att filmen är svartvit men när hon är hög är allt färgglatt.

 

Låter det som en bra film?

 

Har även några scener nerklottrade ifall nån vill se.

synopsis.pdf

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tänker göra en film som handlar om Olivia som lever lyckligt tills hennes älskade mormor får alzheimers. Efter en incident med mormor träffar hon en kille som heter Paul som lyckas att få med henne i sitt drogträsk. Hon hamnar sedan på rehab.

 

Jag tänkte också att filmen är svartvit men när hon är hög är allt färgglatt.

 

Låter det som en bra film?

 

Har även några scener nerklottrade ifall nån vill se.

 

Det kan bli ett mästerverk, det kan bli ett fiasko man ångrar att man la tid på att se :)

 

Men det är klart intressant historia tycker jag, se gärna en film som heter Requiem for a dream om du inte sett den, även om den inte är identisk med din historia så var det den jag kom tänka på. Den är riktigt bra och kan inspirera lite kanske.

 

 

Det är väl omöjligt att veta om en film blir bra bara genom en kort handlingsbeskrivning. Kanske lite enklare att veta om den blir dålig isåfall. Men personligen gillar jag den typen av drama film som du beskriver så det kan bli något bra.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag gillar inte idén med drogträsk och alzheimers tillsammans om du inte verkligen hittar något fyndigt sätt att binda de två tillsammans.

Det är ju lite svårt att säga om det kan bli en bra film innan man hört lite mer detaljerat.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 5 veckor senare...

Jag tycker du ska tänka på det som Mega99 säger angående att försöka binda ihop sjukdomarna på ett bra sätt.

 

Sen så förstod jag inte riktigt den här raden:

"Efter eftertexterna kommer en scen som avslöjar ett vad mellan några av

hennes kompisar b.la Paul vem som fick ner henne i träsket"

 

Kan du förklara lite tydligare?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...