hmmz Postad 3 januari 2010 Postad 3 januari 2010 Är på jakt efter min första kamera och skulle behöva lite tips. Vill gärna ha en liten och smidig kamera som går att ta med överallt. Inget krav på hd-stöd, hd ger ju inte alltid bättre bild utan beror väll mest på sensorn(?). Rätta mig om jag har fel :P Ska användas till allt i allo, dvs. jag ska inte använda den för några specifika motiv. Har kollat lite på nätet och hittat: Sony Handycam HDR-CX105 som ser intressant ut. http://img148.imageshack.us/img148/7540/digitalnakamerasonyhdrc.th.jpg Sensor 1/5 ", CMOS, 1,43 Mp Bildskärm 2,7 ", LCD, 16:9 Minneskortstöd Memory Stick Duo Minnestyp Minneskort Vridbar skärm Ja Inbyggt minne 8 GB Optisk sökare Nej Inbyggd blixt Nej Digital zoom 120 x Minimal ljusstyrka 5 lux Optik Maximal bländare f/1,8-f/2,2 Optisk zoom 10 x Optisk bildstabilisator Ja Autofokus Ja Film och foto Maximal bildupplösning 2304 x 1728 LP-inspelning Ja Digital bildstabilisering Ja Anslutningar USB 2.0-anslutning 1 st HDMI-anslutning 1 st S-Videoanslutning 1 st Kompositvideo-anslutning 1 st Generell information Dimensioner (H x B x D) 60 mm x 55 mm x 107 mm I mina ögon så ser den helt ok ut. Gillar även att den kör med minneskort ist. för band. Så...finns det någon som har denna kamera eller känner ni till någon annan kamera i samma prisklass som ni kan rekommendera? Eller kanske någon beg. kamera som man kan spana efter? Tacksam för tips/hjälp! mvh hmmz 0 Citera
SkateAgent Postad 11 januari 2010 Postad 11 januari 2010 Hej jag säljer en Panasonic HDC SD9, just nu ligger priset på 7 tusen ny, Har köpt till 16 gig minneskort Mycket fina färger, Film med SD9 kamera har haft den mindre än ett år och nästan oanvänd, Vill ha 4500 för den med 2 Minneskort, Prutat och klart Maila mej / adda mej på MSN, Simppan__@hotmail.com om du är intresserad 0 Citera
davidssoneddie Postad 12 januari 2010 Postad 12 januari 2010 Den erfarenhet jag har av billiga små kamror är inget bra. man blir oftast nöjd de 2 första dagarna sen så vill man filma mer å mer och då inser man att man har slängt 8 000 i sjön och att man aldrig får tillbaka dom. Jag köpte en panasonic kamera för 6 årsen för 12000 utana att forska i vad jag kunde få för samma pengar och det är något jag ångrar mycket.. sålde den 3 år senare och fick 3 000 för den så jag rekomenderar ingen att köpa något halv dyrt utan att tänka efter. ska man köpa en kamera så ska man verkligen kolla efter vad som finns på marknaden och hela tiden vara medveten om att det kommer nya kamror i 8000 kronors klassen varje år. Tips! köp en kamera som kom för några årsen som var riktigt svin dyr. de har bättre kvalite på bild och ljud än vad de flesta nya har. och som sagt gå inte på den där fällan med HD för ska man ha en bra kamera som filmar i HD så ligger priset på minst 20 000. 0 Citera
plf66 Postad 12 januari 2010 Postad 12 januari 2010 Hej jag säljer en Panasonic HDC SD9, just nu ligger priset på 7 tusen ny, Har köpt till 16 gig minneskort Mycket fina färger, Film med SD9 kamera har haft den mindre än ett år och nästan oanvänd, Vill ha 4500 för den med 2 Minneskort, Prutat och klart Maila mej / adda mej på MSN, Simppan__@hotmail.com om du är intresserad Jag har varit lite intresserad av en sådan kamera för tagningar där en liten CCD-kamera behövs. Var hittar man den ny för 7000 kr idag? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.