nzafvscl Posted December 26, 2009 Posted December 26, 2009 Jag har en del utrenderade DVCPRO HD filer från FCP, dessa har jag nu lagt in på min PC och det enda jag egentligen vill göra är att se dem i en vanlig mediaspelare. Jag har verkligen googlat men inte lyckats få fram något. Om jag har fattat det rätt är detta något quick time inte fixar, men det måste väll finnas någon annan mediaspelare som klarar av detta på en pc? Vore mycket tacksam för tipps på sådanna, alternativt då om det finns någon quick time codec jag missat. 0 Quote
nzafvscl Posted April 16, 2010 Author Posted April 16, 2010 verkligen ingen som vet något om detta? det är alltså endast filer utrenderade som DVCPRO HD (720p) som jag inte kan spela. 0 Quote
Max_H Posted April 16, 2010 Posted April 16, 2010 Är du säker på att det är DVC Pro HD? Har du installerat senaste Quicktime? (Är iofs inte helt 100 på att det funkar eftersom Apple spärrar vissa QT-codecs/filer på Windows) //Max 0 Quote
High1ander Posted April 18, 2010 Posted April 18, 2010 Om det är utrenderat som DVCPRO HD från FCP så är du låst på Mac, samma sak med HDV. När jag jobbat med DVCPRO HD så tankar jag allt till en extern HD innan jag låter Apple låsa sig till Quicktime. Så, det du får göra är rendera ut det i något format som PCs tycker om. 0 Quote
Recommended Posts