D_Odell Postad 30 november 2009 Postad 30 november 2009 Hej alla. Har en undran vare sig om det jag ska fotas med en Digiprime 14 eller 20mm, eller om det helt enkelt är bättre att köra på en Pro35 med en 18mm på? Har provfilmat med en Canon zoom med lägsta brännvidd 8, vet inte vad 8 är i 2/3 kamera men det känns som ca 18-20mm. Dock är jag ute efter en lite vidare bild så förhoppningen är att Lightgrips 14mm eller någon däran är den rätta brännvidden. Och eftersom kameran ska stå på en liten plattform uppe i luften så går det inte att backa eller dylikt för att hitta rätta positionen, utan gluggvalet får helt enkelt vara enda möjliga val för att gestalta den rätta vidden. Det som är viktigt är att det inte stjäl för mycket ljus (sekvensen filmas med endast befintligt gatuljus på kvällen) samt att det ska vara en väldigt vid lins. Är det någon här som har prövat på Digiprimes? Hur vinjetterar en 10, 14 och 20mm? Tanken är att köra med en vald konfiguration och Low contrast och diffusion filter. Så jag är väldigt tacksam för minsta upplysning. Ha det! 0 Citera
D_Odell Postad 2 december 2009 Författare Postad 2 december 2009 Dött som attan. För den som är intresserad finns det här och läsa: http://www.cinematography.net/DigiPrimesvsPro35.htm 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.