jepser Postad 21 november 2009 Postad 21 november 2009 Hallå! När man är helt färdig men en film, färdig för visning, vad gör man då av alla papper? Jag förstår att man sparar på manuset, och det ligger ju vanligtvis på datorn. Men storyboard, många ritar det förhand, sparar man det? Jag förstå att det är upp till var och en, men eftersom storyboarden inte ligger på datorn och består av kanske hundra lösa papper så blir det ju rörigt osv, var gör man av det? Slängs sånt? Tack! 0 Citera
Team_fagott Postad 21 november 2009 Postad 21 november 2009 Jag brukar alltid spara allt (på papper i en mapp). Kul att titta tillbaks på. En del har jag använt som kursmaterial när jag undervisat. 0 Citera
jepser Postad 21 november 2009 Författare Postad 21 november 2009 Så man borde ha en pärm till varje film där man sparar synopsis, manus, storyboard, inspelningsscheman m.m.? 0 Citera
MooDHooDs Postad 13 december 2009 Postad 13 december 2009 Så man borde ha en pärm till varje film där man sparar synopsis, manus, storyboard, inspelningsscheman m.m.? Ja varför inte? Speciellt de datautskrifter där du skrivit anteckningar med bläck efteråt, sedan säljer du dem dyrt när du har blivit berömd! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.