Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej

Tänkte ge mig på att redigera HDV film som jag ska lägga upp som HD video på webben. Bränner väl en och annan film till DVD oxå och vill gärna kunna jobba med AVCHD ibland. Jag vet inte om jag ska satsa på Adobe premiere elements 8 eller Pinnacle studio 14 ultimate HD? Min dator har en Intel Celeron D 3,46 GHz processor och 2 mb ram. Finns det, som ni ser det, något självklart val för mig? Ska kanske tillägga att jag är över 40 och därmed fattar lite långsamt så enkelt är bra :-)

Tack/Peter

Postad

Pinnacle är väldigt lättjobbat, man behöver inte lägga ner nån större tid på att lära sej programmet, och det kostar ju bara 1000kr.

Lite instabilt kan det vara men det är inte hela värden.

Postad

..som har erfarenheter och kan ge lite guidning? Tack/Peter

Hej

Tänkte ge mig på att redigera HDV film som jag ska lägga upp som HD video på webben. Bränner väl en och annan film till DVD oxå och vill gärna kunna jobba med AVCHD ibland. Jag vet inte om jag ska satsa på Adobe premiere elements 8 eller Pinnacle studio 14 ultimate HD? Min dator har en Intel Celeron D 3,46 GHz processor och 2 mb ram. Finns det, som ni ser det, något självklart val för mig? Ska kanske tillägga att jag är över 40 och därmed fattar lite långsamt så enkelt är bra :-)

Tack/Peter

Postad

Ska du jobba med AVCHD bör du konvertera om filerna för dom gör att datorn känns rena stenåldern. Jag föredrar Pinnacle 14 framför Premiere (äger bägge) så det är mitt förslag. Mina tidigare versioner av Pinnacle har ibland krånglat eller hängt sej men aldrig Pinnacle 14.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...