jämten Postad 6 november 2009 Postad 6 november 2009 Hur kan jag förbättra resultatet när jag för över mina Hi8 band till min dator med hjälp av en videograbber,det blir dålig upplösning i bilden. Har jag för dålig dator? Windows vista32 Intel®Core2Duo CPU T800 2,1GH 2GB Ram 250GB Rom. 0 Citera
Peus Postad 7 november 2009 Postad 7 november 2009 Hej. Datorns prestanda har ingenting med kvalitén att göra. Därtill kanske det inte går att förbättra kvalitén, iaf inte märkvärt, Hi8 är ett mycket begränsat format och ser riktigt uselt ut på en skarp progressiv och högupplöst datormonitor. Men för hjälp så är jag rädd att du måste beskriva problemet mer ingående. Vad menar du med en videograbber? Vad använder du för program? Hur kopplar du in kameran, vad för sladd och så, vet du inte namn, leta upp bild och länka till? Vad för slags filer blir det när du tankar in d.v.s. .mpeg, .mov, .avi, .wmv? Vet du vad det är för codec / komprimering på filerna? Beskriv alltid ditt problem så ingående som möjligt för att underlätta hjälp. Lycka till och m.v.h. /Pontus W 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.