Jump to content

Recommended Posts

Posted

vilken funktion är lämpligast i premiere pro om jag vill ha en strobe liknande effekt.. så de ser mer filmiskt ut.. typ 24fps.. har lite film inpelad på en ganska enkel panasonic mini dv kamera

Posted

jo.. men alla tjafsar bara om manuella inställningar på kameran... men jag pratar om en panasonic kamera i 10.000kr-klassen.. utan manuella inställningar... jag har fått för mej att magic bullet endast kan justera bilden.. o inte frameraten??? finns det någon typ strobe funktion i premiere.. så de liknar 24fps? isåfall.. vad heter den.. och vad finns den? funkar den felfritt?

Posted

Hej

Det finns en effect under Video Effects som jag tror du letar efter.

Du hittar den under Video Effects/Time/ Effecteen heter -Posterize Time-

Där kan du lätt ställa in hur många frames sekvensen ska göras om till.

Ex 16 eller 24 Fps...

Mvh Mattias

Posted

Testa! Det är väll de lättaste! Jag Testade att köra in en snut filmat med en panasonic DVC PRO kamera, in i Premier Pro 1.5 och använde ett 24p Advance projekt, fixa lite med bilden och det såg bra ut!

Posted

Om du ska visa den på 35mm på en biografkan kan det vara nödvändigt att filma i 24fps och det är heller inte för att få filmkänsla. Enklast är att stroba den så det motsvarar 25 bilder per sekund. all video i palsystemet kör interlace med 50 delbilder vilket man kan säga att det är 50fps.

Så det verkar väldigt dumt att göra om dina filmer till 24fps då dagens standard även inom film blir 25fps. Standard för HDTV kommer bli progressivt 50 fps.