Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Premiere CS4 vill inte spela upp längre. Play+Stop toggle, aka SPACEBAR, preview. Händer ingenting alls. Play-ikonen växlar över till Stop-triangel i 1 sek, men ingen video spelas.

Allting funkade utmärkt i förrgår. Antagligen samma problem som vedebörande: http://forums.creativecow.net/thread/3/894830#894848

Specs (totalt orelevant, för det har ju fungerat senaste året...)

material .m2t HDV

intel quad 2,4 ghz

4 gb ddr2 (8 gb imorgon, inte för att det är relaterat till problemet)

7200 rpm 32mb cache

geforce 9800gx2

Inga ändringar vad jag vet som kan ha blivit problem. Snarare i sådana fall intressant att veta samtliga kriterier som kan ORSAKA ovanstående. Har testat stänga av antialiasing osv. på grafikkortet men tycks inte hjälpa.

Det ska dock noteras att Premiere skapar en krashrapport efter det att jag stänger programmet. "Premiere måste avlutas" bla bla, fast det är efter att jag stängt av det manuellt.

Postad

Töm media cache databasen (preferences) och testa igen. Ev kan du behöva rensa alla "extra" filer som PPro skapar (CFA/XMP) och starta projektet igen.

//Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...