Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag filmade i en inomhusmiljö med något för dåliga ljusförhållanden. Inte jättedåliga men tillräckligt för att det ska vara irriterande. Går det att lösa på något sätt? Jag vet ju att man kan göra ganska mycket med stillbilder med photoshops hjälp. Finns det något liknande man kan göra med rörlig bild?

Postad

Visst går det att göra något åt, det blir ju aldrig lika bra som om det vore bra ljussatt från början, men är det bara lite för mörkt är det inga problems.

Vad klipper du i? Kolla efter någon color correction eller liknande.

Postad
Jag filmade i en inomhusmiljö med något för dåliga ljusförhållanden. Inte jättedåliga men tillräckligt för att det ska vara irriterande. Går det att lösa på något sätt? Jag vet ju att man kan göra ganska mycket med stillbilder med photoshops hjälp. Finns det något liknande man kan göra med rörlig bild?

Har du kört med gain eller inte? Utan gain blir det enklare att få det bättre.

Postad

Tack för svaren. Jag redigerar med premiere elements 7 men har tillgång till cs4 och finalcut. Skulle såklart vara smidigast om jag kunde lösa det med elements.Ska kolla efter det du sa! Har inte kört med gain.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...