monnexs Postad 10 oktober 2009 Postad 10 oktober 2009 Jag filmade i en inomhusmiljö med något för dåliga ljusförhållanden. Inte jättedåliga men tillräckligt för att det ska vara irriterande. Går det att lösa på något sätt? Jag vet ju att man kan göra ganska mycket med stillbilder med photoshops hjälp. Finns det något liknande man kan göra med rörlig bild? 0 Citera
Konk Postad 10 oktober 2009 Postad 10 oktober 2009 Visst går det att göra något åt, det blir ju aldrig lika bra som om det vore bra ljussatt från början, men är det bara lite för mörkt är det inga problems. Vad klipper du i? Kolla efter någon color correction eller liknande. 0 Citera
Hummel Postad 11 oktober 2009 Postad 11 oktober 2009 Jag filmade i en inomhusmiljö med något för dåliga ljusförhållanden. Inte jättedåliga men tillräckligt för att det ska vara irriterande. Går det att lösa på något sätt? Jag vet ju att man kan göra ganska mycket med stillbilder med photoshops hjälp. Finns det något liknande man kan göra med rörlig bild? Har du kört med gain eller inte? Utan gain blir det enklare att få det bättre. 0 Citera
monnexs Postad 11 oktober 2009 Författare Postad 11 oktober 2009 Tack för svaren. Jag redigerar med premiere elements 7 men har tillgång till cs4 och finalcut. Skulle såklart vara smidigast om jag kunde lösa det med elements.Ska kolla efter det du sa! Har inte kört med gain. 0 Citera
Max_H Postad 12 oktober 2009 Postad 12 oktober 2009 Finns enkel färgkorrektion i P Elements som kan lösa enklare fall men givetvis betydligt mer avancerad sådan i PPro eller FCP. //Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.