Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag skulle vilja kunna lägga ut filmer på nätet med undertexter på olika språk.

Är det enda sättet för mig att rendera ut en ny film för varje språk och ha flera versioner på hemsidan?

Eller finns det sätt där man kan rendera en film utan undertexter och sen så har man någon funktion inbyggd i hemsidan som startar valt språk under filmen eller liknande?

Har ni några ideer?

/ Johannes

Postad

om du ska lägga ut det på youtube så kan du lägga på eftertexter i efterhand (och lägga ut på olika språk och sånt), utan att behöva göra en ny version av filmen. Det man måste göra är att göra undertexter i ett undertexts program, (subtitle workshop brukar jag använda) och sen bara lägga på det. det brukade finnas en funktion som kunde översätta den man lagt på, till vilket språk som helst men jag tror de tog bort den

Postad

Ok, jag har aldrig använt youtube så det visste jag inte.

Subtitles är noterat och ska prövas.

Men detta material jag lägger ut är inte offentligt vilket gör youtubes tjänst oanvändbar.

Men då borde detta gå att fixa på en egen hemsida där man visar filmer?

Någon som har en aning om hur?

Kanske finns färdiga moduler att köpa till en hemsida?

Postad

Det går att göra i Flash (som ju kan visa "time:ad" grafik på video), men är inte helt trivialt - du bör vara åtminstone halvkunnig i Flash programmering.

Exempelvis: http://www.actionscript.org/resources/articles/518/1/Creating-subtitles-for-flash-video-using-XML/Page1.html

http://www.adobe.com/devnet/flash/learning_guide/video/part05.html

Men vad vet jag, det kanske går att hitta en "färdig" variant nånstans.

//Max

• 3 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...