snfilms Postad 2 oktober 2009 Postad 2 oktober 2009 Försöker att göra en egen "unik" intro som jag vill kunna använda i början av en film. Ge kritk och gärna tips på program för den här typen av redigering. http://www.youtube.com/watch?v=Ly1OrdNp1ts 0 Citera
bassbucket Postad 2 oktober 2009 Postad 2 oktober 2009 Det där är troligen textanimering i After effects. Ska du ha redigeringsprogram så kolla Sony Vegas, Adobe Premiere och för de stora grabbarna; Avid. Edit: AE går utmärkt att använda för intro osv. 0 Citera
snfilms Postad 2 oktober 2009 Författare Postad 2 oktober 2009 Det där är troligen textanimering i After effects. Ska du ha redigeringsprogram så kolla Sony Vegas, Adobe Premiere och för de stora grabbarna; Avid. Edit: AE går utmärkt att använda för intro osv. Tack så mycket. Men detta var gjort i Final Cut Express. Mitt första material därifrån. Håller på att fixa Premiere Pro och AE just nu! Vad är så speciellt med Vegas? 0 Citera
Quantum Postad 2 oktober 2009 Postad 2 oktober 2009 Tack så mycket. Men detta var gjort i Final Cut Express. Mitt första material därifrån. Håller på att fixa Premiere Pro och AE just nu! Vad är så speciellt med Vegas? Det är billigt och bra att klippa i som svar på din fråga. Jag tyckte det var helt okej! Men lejon"vrålet" på slutet tycker jag var onödigt. Det är redan använt och det lät mera som en läskrap. 0 Citera
bassbucket Postad 3 oktober 2009 Postad 3 oktober 2009 Egentligen är det ingen större skillnad på redigeringsprogram om m an bortser från moviemaker osv och sån där pinnacle skit. Men de jag nämnde fungerar någorlunda på samma sätt. Vegas tycker jag personligen är överlägset i ljudredigering. Det kanske inte så konstigt med tanke på bakgrunden av Vegas. Det finns förstås nackdelar också. Men jag arbetar för det mesta i Vegas för jag finner det lättarbetat. 0 Citera
snfilms Postad 3 oktober 2009 Författare Postad 3 oktober 2009 Här följer ett annat exempel: http://www.youtube.com/watch?v=5J7ijbAaXFA 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.