Foto Postad 22 september 2009 Postad 22 september 2009 Ja... Jag har en mobiltelefon (Nokia N95) som jag filmade lite med på en fest i helgen. När jag tankar över filerna till datorn är det .mp4... Och det kan jag inte redigera i min Sony Vegas Studio... Så jag försökte konvertera med VLC. Lyckades få till fungerande .mov filer. Och Mov kan jag heller inte använda mig av i Sony Vegas Studio. Andra format jag försökte med funkade inte. Förmodligen en fråga om inställningar i VLC. Så kan någon tipsa om hur man ställer in VLC steg för steg för att få ut i ett format som jag kan använda. Avi eller mpg till exempel... Eller om ni har tips på något annat gratis-program som jag skulle kunna använda för konverteringen. 0 Citera
Steffe Postad 22 september 2009 Postad 22 september 2009 Har också försökt att använda VLCs konverteringsfunktion men aldrig lyckats nå vidare... http://media-convert.com/konverterar/ Där kan du konvertera mellan hur många olika format som helst! Finns väl andra program också...ett jag känner till är ImToo. 0 Citera
Nyaz Postad 22 september 2009 Postad 22 september 2009 MPEG StreamClip eller Handbrake kanske kan vara nåt? 0 Citera
Foto Postad 22 september 2009 Författare Postad 22 september 2009 Ska testa dessa när jag får tid (ska resa iväg ett par dagar nu)- Tack! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.