Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Det är väl bara att animera positionen (och rotationen om backen är guppig) efter linjen? :)

Vill att texten ska följa en vattenyta och sen upp på en rail, utan att det blir hackigt..

här är en bild, dock ska den följa efter en wakeboardåkare i filmen och stanna på den railen.

jbnkjbkbk.jpg

Postad
Är det så här du menar typ?

Ja, precis sådär! Men funkar det även då det är en mening, alla orden kommer inte att luta samtidigt...

Tänk dig samma rail men, en mening i stil med "A movie by Berra Kungasonen berra" :D

Postad
Ja, precis sådär! Men funkar det även då det är en mening, alla orden kommer inte att luta samtidigt...

Tänk dig samma rail men, en mening i stil med "A movie by Berra Kungasonen berra" :D

Annars kan du göra ord för ord. Att "A" går upp först, sen kommer "movie" sen "by" osv. osv.

Postad

Kan samtidigt fråga i vilket format jag ska exportera filen i för att använda den i premiere pro sedan? för bästa kvalitet osv.

Postad
Annars kan du göra ord för ord. Att "A" går upp först, sen kommer "movie" sen "by" osv. osv.

Kan man på nåt sätt synkronisera alla orden så de kommer på en fin rad ändå?

Och frågan är nu, hur gjorde du den där effekten? Vet inte hur man gör den?

Postad
Kan man på nåt sätt synkronisera alla orden så de kommer på en fin rad ändå?

Och frågan är nu, hur gjorde du den där effekten? Vet inte hur man gör den?

....den där effekten... vilken effekt menar du? :) Menar du texten som rullas upp eller?

Och sorry, jag förstår inte heller vad du menade med "synkronisera alla orden...fin rad" :)

Postad
....den där effekten... vilken effekt menar du? :) Menar du texten som rullas upp eller?

Och sorry, jag förstår inte heller vad du menade med "synkronisera alla orden...fin rad" :)

japp, då de fint rullar upp på ramen.

ja, går det att få orden som en hel mening eller måste man göra de ord för ord? och går det iså fall att få det att rulla på som en mening :P

Postad
japp, då de fint rullar upp på ramen.

ja, går det att få orden som en hel mening eller måste man göra de ord för ord? och går det iså fall att få det att rulla på som en mening :P

Allt går, men det kan se dåligt ut ;)

Jag skulle göra det ord för ord med lika mkt frames skillnad annars blir ett ord snabbare än det andra. Förstår du vad jag menar? :D

Postad
Allt går, men det kan se dåligt ut ;)

Jag skulle göra det ord för ord med lika mkt frames skillnad annars blir ett ord snabbare än det andra. Förstår du vad jag menar? :D

japp, förstår bara inte hur jag ska göra för att texten ska rulla upp så där på railen?

Postad

Du kan väl grunderna i After Effects? Annars rekommenderar jag att du lär dig grunderna först :) för då blir allt mkt enklare.

Ja, rotera texten så att den står rätt på metall saken. Sätt en keyframe för position och sätt texten vid i hörnet av den där saken "railen". Scrolla fram ungefär 2 sekunder och dra texten upp för backen. Tryck "0". :)

Postad
Du kan väl grunderna i After Effects? Annars rekommenderar jag att du lär dig grunderna först :) för då blir allt mkt enklare.

Ja, rotera texten så att den står rätt på metall saken. Sätt en keyframe för position och sätt texten vid i hörnet av den där saken "railen". Scrolla fram ungefär 2 sekunder och dra texten upp för backen. Tryck "0". :)

går det att få ett halvt ord att luta, då ett ord är på kanten av railen?

Postad
går det att få ett halvt ord att luta, då ett ord är på kanten av railen?

Ja, om du gör meningen ännu kortare. d.v.s förkorta till boktstäver (inte ens ord, bokstäver) Då kan din mening luta hur mycket som helst ;)

Postad
Ja, om du gör meningen ännu kortare. d.v.s förkorta till boktstäver (inte ens ord, bokstäver) Då kan din mening luta hur mycket som helst ;)

Insåg att det var väldigt svårt att få det bra, så jag undrar om man på nåt sätt kan göra såhär:

att jag på någotsätt kan fästa massa punkter eller dra en linje som texten ska följa, ungefär som ett tåg på rälsen :)

jbnkjbkbk.jpg

Postad
Insåg att det var väldigt svårt att få det bra, så jag undrar om man på nåt sätt kan göra såhär:

att jag på någotsätt kan fästa massa punkter eller dra en linje som texten ska följa, ungefär som ett tåg på rälsen :)

Animerar du texten frame by frame eller? =)

Postad
Japp, det stämmer bra, texten följder efter en wakeboardåkare som åker över rampen..

Du sätter endast 2 keyframes. En i början (nere) av backen och en i slutet av backen (uppe). Sätt en keyframe där den är nere (med rätt rotation), och scrolla fram 2 sekuder och dra texten upp på backen. Endast 2 keyframes! INTE FRAME BY FRAME!! ;)

Postad

Du skulle kunna ta track motion på wakeboarden (på passande plats) - bl.a där det är kontraster - överfora rörelsen till ett null object, därefter kan du skriva en text och fästa vid ditt null object. Visserligen åker texten förbi lika snabbt som åkare men det bör gå att fixa rätt lätt.

Ett tips är att använda lite Fast blur på texten, annars ser det rätt PowerPoint-aktigt ut. Men det vet du säkert redan.

Rör sig wakeboarden mycket kan detta bli kaotiskt.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...