Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej,

Jag har införskaffat en PDX10 och ville föra över material till datorn, till min förskräckelse hade jag verkan någon Driver-installationsdisk och ingen IEEE 1394 (Firewire/i.LINK) bara en USB-kabel. Datorn vill inte god ta detta, och känner inte av att DV-camcordern är in kopplat via USB. Kör på Adobe Premiere CS4 + Fujitsu siemens PC. Har även testat att köra USB för att använda kameran i DV animator och programmet hittade inte kameran. Om jag köper en i.LINK kommer detta lösa sig då?

Vad jag förstod av FAQen så är det stor chans att det gör det, men inget säkert.. Om någon har USB-drivern för Sony dsr-PDX10 så får ni gärna skicka den till Marlon.Viking@gmail.com det uppskattas verkligen - (kameran är köpt begagnad)

MVH

Marlon

Postad

Tack, jag köpte en firewire och då gick allt fint. Såg att man kunde gå in i kamera menyn och välja USB stream, kanske inte har något med det att göra, men men om någon har liknande problem så löste det sig med en FireWire.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...