Marlon_Jonsson Postad 17 augusti 2009 Postad 17 augusti 2009 Hej, Jag har införskaffat en PDX10 och ville föra över material till datorn, till min förskräckelse hade jag verkan någon Driver-installationsdisk och ingen IEEE 1394 (Firewire/i.LINK) bara en USB-kabel. Datorn vill inte god ta detta, och känner inte av att DV-camcordern är in kopplat via USB. Kör på Adobe Premiere CS4 + Fujitsu siemens PC. Har även testat att köra USB för att använda kameran i DV animator och programmet hittade inte kameran. Om jag köper en i.LINK kommer detta lösa sig då? Vad jag förstod av FAQen så är det stor chans att det gör det, men inget säkert.. Om någon har USB-drivern för Sony dsr-PDX10 så får ni gärna skicka den till Marlon.Viking@gmail.com det uppskattas verkligen - (kameran är köpt begagnad) MVH Marlon 0 Citera
Kimster Postad 18 augusti 2009 Postad 18 augusti 2009 Ska du föra över video så är det bara firewire (iLink) som gäller. USB är till för att föra över bilder från memorystick motsv. som finns i kameran. 0 Citera
Marlon_Jonsson Postad 18 augusti 2009 Författare Postad 18 augusti 2009 Tack, jag köpte en firewire och då gick allt fint. Såg att man kunde gå in i kamera menyn och välja USB stream, kanske inte har något med det att göra, men men om någon har liknande problem så löste det sig med en FireWire. 0 Citera
plf66 Postad 18 augusti 2009 Postad 18 augusti 2009 Man kan köra den som webbkamera via USB, blir kanonbra bild jämfört med en kamera för 99 kr på Onoff. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.