John1604319361 Postad 31 juli 2009 Postad 31 juli 2009 Jag håller på att göra en Comp där en bild och text som hör ihop visas i fem sekunder. Totalt så kommer det att bli 29 st sådana bilder (alfabetet a-ö) detta ger en comp på 145 sekunder. Jag har använt mig av keeframe assistant --> secuence layers för att enkelt sprida ut dessa med fem sekunders mellanrum. Det jag nu behöver hjälp med är hur jag skall lösa textanimeringen för de 29 textlagren som är kopplat till de 29 bilderna. Jag har lagt en linear wipe på ett textlager som tar fram texten från vänster till höger (fem myror är fler än fyra elefanter). Jag kan naturligtvis lägga en wipe på varje textlager men nån kanske har en ide hur jag kan lösa detta på ett smidigare sätt. Jag har funderat på ngn form av expression, eller ett adjustment lager som jag kan parent textlagren till på nåt smart sätt. Finns det nån som kan ?! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.