Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har ett litet problem som jag trixat med ett tag men inte kommer någonvart med. Jag har en hv30 och en extern röde videomic. Problemet är att volymen på ljudupptagningen blir väldigt låg i manuellt läge trots att jag höjt micvolymen till max.

När jag växlar autoläget så blir det bra volym och man hör allt klart och tydligt, men då får jag inte de inställningar jag vill ha på bilden.

Kollat i manualen och kommer verkligen inte på vad det är som gör att det skiljer så mycket, finns det någon annan manuell inställning förutom micvolymen (ej hörlursvolym) som jag missat?

• 3 veckor senare...
Postad

MIC ATT står på on och mic i snabbmenyn är satt på max. vet ni om det finns något annat man bör kolla? någon som har testat och märkt av skillnaden själv?

Postad

OBS att "MIC ATT" (kortform av: MICrophone ATTenuation) innebär att mic-volymen blir lägre. Du bör alltså stänga av den. Används om man har en för stark mic-signal som behöver begränsas direkt så inte förförstärkaren på mic-ingången överstyr. Ligger alltså först i signalkedjan innan nivå-regleringen i övrigt.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...