Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej jag har nyligen införskaffat mig en Samsung VPC hmx 20c och när jag lägger in mina filmer på datorn så går det inte att spela upp dom. Jag vet inte riktigt vad felet är men jag laddade ner en gratis converter trial och då funkade allt perfekt, men när det är en trial så får man ju bara andvända produkten i X antal dagar sen är det slut på det roliga. Jag behöver alltså en coverter som stödjer full HD och ska helst vara gratis.

Behöver hjälp snarast!

Tack på förhand

//Joey

Postad

Det hade vart lättare att hjälpa om du talade om vilket program du använt för att spela upp och "vilken" converter du har provat.

Säg gärna vad det är för filtyp du får från kortet.

Enligt samsungs hemsida spelar den in i H.264 och det klara ganska många mediaspelare idag.

Quicktime som är en av de största är ett exempel. VLC är en annan välkänd spelare. Gratis är dom båda.

Står det inget i manualen hur du ska göra för att titta på filerna?

Postad

Vad menar du med dator? Atari?

I så fall behöver du faktiskt en "converter" av något slag eftersom Aniplayer varken stöder h264 eller AAC. Som högst h263 och mp3-ljud är det som gäller. Kör man originalhårdvara (32 MHz 68030) så rekommenderas lite "mjukare" codecs, typ Cinepak och 8bit WAV-ljud plus nerskalning till 320x240 för att det inte ska lagga för mycket. Om du låter din converter rastrera till ditt färgdjup (monokrom, 16 eller 256 färger om man har grafikkort) så kan du ställa Aniplayer att visa direkt mot skärm, spar många processorcykler...

När jag testade mp4-filerna från min Sanyo HD1a så spelades dom upp utan ljud fast med rätt dålig framrate: 1 frame/15 sek ungefär. Eftersom skärmen vara 1024x768 så ståtade filmspelaren med scroll-lister. Man hinner ju lätt med att scrolla varje frame vid den bildhastigheten... Alltså inget för långfilmsälskaren... Även korta filmer blir tämligen långa eftersom det inte går så fort...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...