Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har ett litet problem när jag redigerar film. Eller problemet är egentligen inte så litet, programmet hänger sig och stängs av en kort stund efter detta.

Jag använder alltså Adobe premiere 7.

Datorn är en Dell xps 420 om det säger nått. 4 gb minne, Intel ® Core 2 Quad Q 6600 2,40 GHz

Grafikkortet är GeForce 8600 GTS

Jag har allt material på en extern HD. Det är en 1000 gb Lacie med firewire, E-sata och USB2. Jag har min hd inkopplad på e-sata.

Jag laddar in allt material med från en mini-DV kamera.

Programmet är äkta, alltså inte någon piratkopia.

Postad

Uppdatera drivrutiner till framför allt grafik- och ljudkortet. Kolla på resp. tillverkares hemsidor. För grafikkorten, kör helst chipset-tillverkarens drivrutiner. Dvs du som har ett grafikkort med nVidia-chip hämta drivrutinerna på http://www.nvidia.com.

Se till du har senaste versionen av Premiere Elements.

Kolla om det finns en drivrutinsuppdatering för eSATA-kontrollern (oftast på moderkortstillverkarens hemsida).

Testa att köra disken om USB också för att se om det gör ngn skillnad.

//Max

Postad

Så nu har jag testat och uppdatera allt du sa. Har gjort en snabbtest och ansträngt Premiere lite. Kraschade inte nu iaf så jag håller tummarna för att problemet är löst. Kanske återkommer om det all förmodan inte är helt ok!

Tackar så jättemycket för svaren!!

Peace

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...