Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

När jag var liten hade jag en vinylspelare och givet skivor till den. När jag var mycket ung typ 7 år så vet jag ens inte var ifrån jag fick mina skivor. Men på något sett hade jag en skiva där en gubbe stod på omslaget med fingrarna instoppade i öronen, om jag inte minns fel.

En brun bagrundsfärg, antagligen var bokstäverna i det gula spektrat men jag är inte säker.

På den skivan fanns en låt som var av eskaleringstypen. Det började med att artisten, vem han nu var den svenska Benny Hill, körde igång låten.

Flöjt, jag vill ha flöjt!!!

Sen fortsatte detta med instrument för instrument, sen ville han ha brudar! Var var brudarna? (Lite OLW feeing över detta)

Dessa sjöng, låt mig försöka skriva detta i text.

- Baa ba ba ba baa,

- ba ba ba baa

- ba ba ba baaa baaa

- ohooo ohhoo ahhh ahhhh ahhhaaa

Helt omöjligt att få till på text.

Nåja mot slutet blev den svenska Benny Hill helt tokig och vill ha kanoner med, rant o rave men kanoner skulle han ha.

Låten var inte så himla bra men jag minns den och vill absolut höra skiten igen :) Men hur fan hittar man en låt där de sjunger baa ba ba ba baa????

Hilfe ni minnesmästare,

Jon

Postad

Det är Bernt Dahlbäck du menar.

Finns en samlings CD att få tag på som heter "Bernt Dahlbäcks bästa".

Riktigt begåvad komiker som tyvärr inte lever längre.

Sången med kanonerna gillar jag också. Det börjar som en finstämd ballad som totalt överproduceras av en skivproducent med mer och värre, tills han skriker efter kanonerna.

Låten heter "Ba-babba-babba" :)

Postad

Ett stort fetingTACK!!!

Nu har jag beställt skivan från ginza för kanonlåten var ju med där. :)

Återigen, vad fan skulle man göra utan internet. För hur ofta kommer man ihåg att fråga alla man möter allt man undrar???? Nej , man slänger ut lite snören här och där. Vips så blir man lite lite gladare människa :)

/Jon

Postad

Nu är skivan rippad och inlagd i datorn så att jag kan lyssna när helst jag önskar. Det var ett bra inköp för 78 riksdaler inkl frakt.

Tusen tack för upplysningen :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...