Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

'Ello.;)

Jag satt och hade tråkigt så jag ville testa typography som jag aldrig testad förut.

24 sekunder.

Bara en test ännu, men tänker kanske göra en "full typography video" av låten senare.

Ge kritik, tips, vad ni vill om hur jag kan förbättra den :)

Bakgrunden? fonten? textfärgen? kamerarörelsena? är de för snabba?, bakgrundstexturen? Vad kan jag förbättra?

* (Vimeo, är ljudet lite.. konstig för er också eller är det bara jag som har problem? *Är det lite hackigt för er också?) :)

Väldigt tacksam för svar :D

/diilman

Postad

Har visserligen sett en del liknande innan, men det var riktigt shysst genomfört!

Tyckte både typsnittet och bakgrunden var bra, särskilt typsnittet och rörelserna som synkas till låttexten ibland, hade inte det funnits där hade det nog blivit trist rätt snabbt skulle jag tro. Det enda jag kan känna är kanske att man skulle kunna göra någon kamerarörelse i djupled också eller kanske en längre förflyttning någon gång, tycker tempot känns lite snabbt i förhållande till musiken nu. Men riktigt bra jobbat!

Hade kanske varit coolt om kameran zoomas ut när låten är helt slut och avslöjar en hel mur där all text står klottrad liksom?

Och ja, ljudet hackar lite då och då för mig också...

Postad
Har visserligen sett en del liknande innan, men det var riktigt shysst genomfört!

Tyckte både typsnittet och bakgrunden var bra, särskilt typsnittet och rörelserna som synkas till låttexten ibland, hade inte det funnits där hade det nog blivit trist rätt snabbt skulle jag tro. Det enda jag kan känna är kanske att man skulle kunna göra någon kamerarörelse i djupled också eller kanske en längre förflyttning någon gång, tycker tempot känns lite snabbt i förhållande till musiken nu. Men riktigt bra jobbat!

Hade kanske varit coolt om kameran zoomas ut när låten är helt slut och avslöjar en hel mur där all text står klottrad liksom?

Och ja, ljudet hackar lite då och då för mig också...

Kul att du gillade det mesta av den ;) .. Angående att kamerarörelsena är för snabba är för att mellan varje ord är det föör lite kort tid för att hinna ha ordet uppe längre och samtidigt hinna göra någon skön, smidig rörelse som inte är för snabb. T.ex när "Your telling me that I'm dreaming" kommer upp, så är det för kort tid mellan varje ord så kamerarörelsena blir för snabba mellan de så att man nästan inte hinner läsa vad der står. :)

..göra någon kamerarörelse i djupled också ...

Förstår inte vad du menar med "djupled" :) . Kan du ge något exempel på en sån "ljupled-rörelse" ?

Postad
Kul att du gillade det mesta av den ;) .. Angående att kamerarörelsena är för snabba är för att mellan varje ord är det föör lite kort tid för att hinna ha ordet uppe längre och samtidigt hinna göra någon skön, smidig rörelse som inte är för snabb. T.ex när "Your telling me that I'm dreaming" kommer upp, så är det för kort tid mellan varje ord så kamerarörelsena blir för snabba mellan de så att man nästan inte hinner läsa vad der står. :)

Förstår inte vad du menar med "djupled" :) . Kan du ge något exempel på en sån "ljupled-rörelse" ?

aa, förstår det, sången är ju rätt snabb. Jag menar att man kanske kan zooma ut ibland så att texten blir liten och man kan läsa mer på samma gång och kanske någon snabb inzoomning så att endast ett enda ord täcker hela skärmen kanske. Vet inte om det hade sett bra ut, bara något jag tänkte på när jag såg den.

Postad
aa, förstår det, sången är ju rätt snabb. Jag menar att man kanske kan zooma ut ibland så att texten blir liten och man kan läsa mer på samma gång och kanske någon snabb inzoomning så att endast ett enda ord täcker hela skärmen kanske. Vet inte om det hade sett bra ut, bara något jag tänkte på när jag såg den.

aaah. okej, nu förstår jag vad du menar :)

Jag tror att det är ett bra sätt att hinna läsa orden och få lite bättre rörelser. Om man zoomar ut så behöver inte rörelsena vara jättelånga, om texten är liten behöver man inte flytta på kameran så långt. Då kommer man hinna läsa ordet och få lite rörelser samtidigt. Tack för tipset, uppskattas! :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...