Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hade tänkt börja göra en seriös till semi-seriös skräckfilm, och ska nu skriva en ruff skiss på manuset. Den kommer handla om några varelser som kommer och invaderar en småstad en vacker lördag-natt, och nu söker jag efter inspiration till coola grejer som kan hända (med andra ord coola deathscenes). Därför tänkte jag att det kunde vara en kul idé att lägga upp en poll eller vad det bör kallas och så att säga fråga publiken vad de vill se.

Härmed följer några frågor som ni kan besvara om ni vill (Observera att jag kan vara intresserad av att använda dessa saker så skriv ingenting som ni själva vill använda).

1. Vad är det läskigaste ni sett i en skräckfilm? (Läskigt som i heart-skipped-a-beat)

2. Vad är det coolaste ni sett i en skräckfilm?

3. Vad är det läskigaste ni varit med om i verkligheten?

4. Vad handlade er absolut värsta mardröm om?

5. Vad skulle få er att göra på er av rädsla om det hände i verkligheten? (Naturligt eller övernaturligt spelar ingen roll)

6. Vad är det sätt ni minst skulle vilja att era nära och kära dog på?

Sjuka frågor? Jupp, och jag vill helst göra en sjuk film. Om ni har tips utöver de här frågorna så tar jag gärna emot dem och tackar och bockar.

Postad

1. Den här kommer ganska högt upp men den är mest sjuk och vidrig =) http://www.youtube.com/watch?v=5Az_7U0-cK0

2. Finns så mycket i den där videon. Den seniga killen, ansiktena, skriket mot tanten vid 4.20. http://www.youtube.com/watch?v=5Az_7U0-cK0

3. Har själv inte varit med om så mycket läskigt men jag skrämde ihjäl ett par tjejvänner när dem skulle komma hem till mig. Stod under trappen med en pappyxa och en väldigt verklig gubbmask. Dem kom in i korridoren och pratade som tjejer ofta gör och när dem kommer förbi trappen skriker jag till och (Det är det här som var det bästa!) lampan i taket släcktes halv sekund efter att dem sett mig så allt var kolsvart och ena tjejen sprang in med huvudet i väggen och i princip grät och sade att hon såg livet i revy och hur hon blev styckad =P Stackarn. Synd bara att han som filmade det var kass och att det inte syns något när det blev mörkt.

4. Är inte riktigt säker men jag tror jag blev jagad och hade svårt att ta mig ifrån dem!

5. Svårt att säga. Det vidrigaste är ju att något man verkligen inte förväntar sig händer. Jag höll på skita på mig en natt då jag gick upp ur sängen och drack ett glas mjölk (Nu tänker du, SHIT! Inte mjölk! Men det var mjölk hur svårt det än är att tro på!) och när jag var på väg tillbaka till sovrummet stod min flickvän i dörröppningen och bara stirrade på mig som en zombie. Inte ett ord inte ett knyst från henne. Jag var precis framme vid dörren då jag såg henne stå där och stirra! och jag skrek till!... Också tappade jag ut mjölken... (Och nu vet jag att du tänker igen. SHIT! Inte mjölken!). Jo jag tappade ut den och det fanns inget mer mjölk i kylskåpet heller...

Oj det här svaret skulle kunna passa på fråga 3 också!

6. Undviker svara på den.

Tips är ju att du kollar in Von triers nya film. Den verkar skapligt sjuk. Inget jag rekommenderar, men du frågade så.

Postad

1. Badrum.. helt sjukt vad det kan hända saker där. "Amityville horror " "the shining"

2. Helt klart Freddy vs Jason. fightscenen i sluten. den är cool. När två legender som dom börjar härja på varandra.

3. Fick slänga mig för ett tåg som kom i full sketa mott mig. ush.. gillar inte tåg nu.

4. Att bli förlamad. Det är alltid jobbigt om man drömmer om det.

5. Möta det som dom flesta ser i "H.P Lovcrafts" böker.

Då väller det ut grejer ur en. de vill jag lova:D

6. mördad av en själv.

Hoppas du samlar på dig sjuka saker nu och gör en film av allt;)

Lycka te!!

Postad

Najs, har också stått framför ett tåg som kom mot mig i nittio. Jag hade ca 3 sek på mig att flytta mig men det kändes som 30 :P. Det roliga var att det var staket runt spåret så jag kom ingenstans, så allt jag kunde göra vara var att kura ihop mig vid kanten. Tåget var troligtvis ca 10 cm ifrån mig när det körde förbi. Jag blir fortfarande nojig när jag hör rälsen börja vibrera när ett tåg närmar sig :D.

Jag kommer nog inte använda "allt" :P men förhoppningsvis kommer jag att få ihop en hel del sjuka saker, samt allt sjukt som redan kommer ur mitt huvud.

Mår arnsärs plis! Behöver så många som möjligt :)!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...