Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag har börjat intresesra mig av motion tracking , och matte painting. Jag använder mig bla av AE , Boujou, Photoshop och Maya. Men jag har ett problem när jag exporterar Camara solven till AE från Boujuo så börjar objektet som är kopplat till Null objekten hoppa, och ha sig :P, även track pointerna rör sig lite och håller inte riktigt sin plats.

Vad kan problemet vara, då allting ser grymt bra ut med test objek i Boujuo?

Jag använder Boujou 4 och AE CS4. Både track pointerna och klippet är i 24 fps.

//Simmej

Postad
Hej!

Jag har börjat intresesra mig av motion tracking , och matte painting. Jag använder mig bla av AE , Boujou, Photoshop och Maya. Men jag har ett problem när jag exporterar Camara solven till AE från Boujuo så börjar objektet som är kopplat till Null objekten hoppa, och ha sig :P, även track pointerna rör sig lite och håller inte riktigt sin plats.

Vad kan problemet vara, då allting ser grymt bra ut med test objek i Boujuo?

Jag använder Boujou 4 och AE CS4. Både track pointerna och klippet är i 24 fps.

//Simmej

Är säkert bara en frame off. För mig så brukar jag bara behöva flytta track-lagret en frame så blir det bra. Sen kolla videocopilot.net Meteor-tutorials för där berättar han även om hur du behöver ändra Camera-settings i AE genom expression, tror det är att ta zoom gånger 1,111.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...