Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

En film vi gjorde i engelskan som projektarbete. Därav är hela filmen på engelska.

Skriven på två eller tre lektioner och filmad på några timmar. Så förvänta er inget genialiskt manus eller foto.

Vi använde ingen extern mick men hoppas att det hörs bra ändå. Redigerat i premiere och after fx

När vakten blir skjuten i knät så låter det jätte konstigt, har ingen aning varför. Låter inte så i premiere.

Jag vet att det finns vissa missar i monologen, vissa är i nutid och vissa i dåtid. Detta beror på att vi turades om att skriva manuset då vissa var bortresta. Sen så säger ju mördaren och rättsläkaren olika om hur offret blev mördad. Detta beror antagligen på att rättsläkaren är fruktansvärt dålig på sitt jobb.

Själv är jag riktigt missnöjd med dialogen mellan rättsläkaren och detektiven och sådär nöjd med det andra. Däremot blev jag rätt nöjd med när detektiven råkar ut för ''olyckan'' i slutet.

En detektiv ges ett fall som till början ser ut att vara ett vanligt mord men ju längre ner han gräver så upptäcker han att mordet går långt tillbaka i hans förflutna. Följ våran hjälte genom en värld full av mord, franskt folk, baguetter och biljard.

Konstruktiv kritik tas hjärtligt emot.

Enjoy!

Postad
Är det verkligen ingen som kan ge mig lite kritik?

Jag tyckte att filmen var skitbra. Hur har ni gjort effekterna där blodet stänker? och effekten när han sitter i stolen vid 7:12?

Postad

För att ha varit ett skolprojekt så är filmen väldigt bra. Älskade ljudeffekten när detektiven slog den där killen i ansiktet:)

Det som jag inte gillade var fotot, ljudet och engelskan. Men eftersom du har förklarat allting bra varför det är som det är så finns det inget att klaga på;)

Postad
Jag tyckte att filmen var skitbra. Hur har ni gjort effekterna där blodet stänker? och effekten när han sitter i stolen vid 7:12?

Det är från videocopilots Action Movie essentials. Sen så jag bara mörkat ner det i after effects. Tack.

För att ha varit ett skolprojekt så är filmen väldigt bra. Älskade ljudeffekten när detektiven slog den där killen i ansiktet:)

Det som jag inte gillade var fotot, ljudet och engelskan. Men eftersom du har förklarat allting bra varför det är som det är så finns det inget att klaga på;)

Okej tack. Jo det låter härligt. Är ju ljudeffekterna som säljer ett slag.

Vill verkligen bli bättre på att filma, blir kul att lära sig mer i gymnasiet.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...