Gå till innehåll

Camera RAW filer med keyframes, går det?


High1ander

Recommended Posts

Jag fick en trevlig överraskning och såg att CS3 och CS4 så har AE stöd för RAW-filer. Så jag drog in ett gäng bilder och får upp så jag kan pilla med RAW-inställningarna, problemet är att de inställningarna man gör där gäller sen för ALLA bilderna, jag vill ju keyframe:a!

 

Läste något om hur XMP-filerna går före RAW-inställningarna, men det hjälper mig inte då jag vill gradvis ändra saker. So, what to do?!

 

edit: Min work around nu är att importera samma RAW-sekvens igen och ändra på inställningarna när det kommer in och sen bara skifta opacity med keyframes mellan ljusare lagret och mörkare lagret. Problemet jag hade var att RAW-filen hade mer data i saker som blev överexponerat/underexponerat (gjorde Time-Lapse), började underexponerat och slutade överexponerat och ville sätta ihop dem i en mer normal exponering. Inget optimalt sätt då detta blir mer av ett trial and error för att få saker jämt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...