hanssonnr1 Postad 28 maj 2009 Postad 28 maj 2009 Gjorde för ett tag sedan tillsammans med en polare en musikvideo till Love Lindbloms låt "Till Min Syster (Melodier)" För er som bara vill se videon så är länken här. Se den i hög kvalité för YouTube har komprimerat sönder den så halva grejern försvinner. För er som vill veta lite mer bakgrund så kan ni fortsätta lär här. Jag och en vän till mig kände under förra sommaren att det vore roligt att prova på att göra en musikvideo och se om det var nånting vi klarade av. Så vi letade runt lite efter en artist med en låt på internet och hitta denna som vi tyckte var en väldigt härlig låt med en annorlunda historia i texten. Så vi funderade ut lite idéer och kontaktade Love för att höra om han var intresserad av att få en video till sin låt, vilket han var. Så vi åkte och träffade honom och producenten på hans skivbolag oc hade ett litet möte med dom där vi gick igenom våra idéer och fick höra lite hur artisten var som person för vi ville att, då låten är så personlig, hans personlighet och stil även skulle kännas av i videon. Så efter det mötet hade vi rätt mycket att gå på och vi tog ett gäng dagar efter det och skrev manus (mestadels min polare, Kristoffer, då han sedan skulle regissera videon). När manuset var klart så träffade vi artisten och skivbolaget igen och gick igenom manuset vilket dom tyckte var bra och vi planerade in några inspelningsdagar och spelade in videon under 3 olika dagar. Då videon utspelar sig i 3 olika delar så hade vi planerat in en dag på del vilket vi faktiskt fick det att gå ihop, nästan, det blev en halvdag extra. Kristoffer regisserade och jag filmade videon. Sedan var det hem och ta in materialet. Kristoffer redigerade hela videon och parallellt med det så gjorde jag en del grafiska effekter i AfterEffects med motiontracking och sådant. När Kristoffer sedan klippt klart videon så tog jag över den och vidare i AfterEffects gjorde färgkorringeringen samt färgeffekterna och gjorde och flyttade masker i flera dagar för att få ut de effekterna där vi har artisten i färg och resten i väldigt lite färg. Sen var det klart och det blev en rätt bra första video tyckte vi då det var våran "testmusikvideo". Folk har iallafall gillat den och dom som känner artisten tycker att hans personliga stil och person kom fram i viden vilket också känns kul att höra. Tekniskt så är den filmad i DVCAM SD. Redigerad i Final Cut och efterbearbetad i Adobe AfterEffects. 0 Citera
bassbucket Postad 31 maj 2009 Postad 31 maj 2009 Såg ½min. tråkig video och låt. Om du vill ha en djupare analys så ger jag dig gärna det. 0 Citera
sitting Postad 3 juni 2009 Postad 3 juni 2009 det var en skön låt och en bra video, hoppas på att få se mer av era projekt i framtiden. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.