Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag är så nära på att ha startat ett företag men nu kommer det största problemet. Ett namn. Jag kan inte komma på ett bra namn för mitt företag.

Jag har för tillfället Newpixs men det kommer inte vara bra då det redan finns något som heter Newpix.

Vet att detta är någon som man själv ska tänka ut men jag behöver tips :D

Det jag sysslar med är Foto, Video och att hjälpa företag att få upp en hemsida.

Mvh Martin Öberg

Postad

Du kan vänta med att registrera dig hos bolagsverket. Tills dess att du bestämt dig kan du bara använda Firma Martin Öberg eller liknande.

/KN

Postad
Du kan vänta med att registrera dig hos bolagsverket. Tills dess att du bestämt dig kan du bara använda Firma Martin Öberg eller liknande.

/KN

Ah så man kan göra det alltså? Bara avvakta med ett namn sålänge?

Postad

Jepp, skatteverket ger dig F-skatt i enskild firma. Eller FA-skatt, då kan du även ta ett vanligt jobb om du vill. Du får ett organisationsnummer (din persnr) och ett momsnr (ditt persnr me SE i början och 01 på slutet). Sen är det bara att köra.

Bolagsverket är de som registrerar ditt bolagsnamn men du behöver inget för att bli moms och f-skattare.

Genom att inte registera sig hos bolagsverket så slipper du en del (inte alla) av de försäljare som gärna vill att du som ny företagare ska köpa deras tjänster.

/KN

Postad
Jepp, skatteverket ger dig F-skatt i enskild firma. Eller FA-skatt, då kan du även ta ett vanligt jobb om du vill. Du får ett organisationsnummer (din persnr) och ett momsnr (ditt persnr me SE i början och 01 på slutet). Sen är det bara att köra.

Bolagsverket är de som registrerar ditt bolagsnamn men du behöver inget för att bli moms och f-skattare.

Genom att inte registera sig hos bolagsverket så slipper du en del (inte alla) av de försäljare som gärna vill att du som ny företagare ska köpa deras tjänster.

/KN

Aha detta är ju jättebra. Så jag kan liksom bara regga mig själv nu sålänge. Och sen väldigt enkelt bara ge företaget det namn jag vill använda efteråt utan några som helst problem? Det trodde inte jag att man kunde göra. Tack för tipset ska nog göra det.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...