Gå till innehåll

Caligath - Dark Day Rising (Musikvideo)


High1ander

Recommended Posts

 

Sen den i High Quality!

 

En musikvideo jag gjorde åt brosan och hans band Caligath, låten heter Dark Day Rising.

 

Låten är ca 5 min.

 

Inspelningen gick inte helt flytande till då vi inte han med så många tagningar jag velat, bara 3st på hela bandet. Orsaken var sent på dagen och lokalen som skulle haft el hade inte el så fick göra allt med naturligt ljus.

 

Filmat på Sony HVR-Z1E.

 

Suttit runt 15-20 timmar senaste 36 timmarna och klippt ihop den.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tyckte det såg bra ut. Aningen för mörkt men det var nog meningen. Det enda jag kan klaga på är musiken, gillade den inte alls men det är ju musiksmak så det är inte relaterat till ditt utförande.

 

Tack. Ja, det är inte min musiksmak heller :) men just den låten har jag iaf vuxit fast vid (kanske pga. indoktrinering). Sen har du rätt i att den är för mörk, men det är meningen också (men den kan nog fortfarande vara lite för mörk på sina ställen). Men jag tycker det också hjälper lite till stämning o så ibland om det är för mörkt för att man lätt ska kunna se vad som händer...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...