Alexdstore Postad 15 maj 2009 Postad 15 maj 2009 Jo det är så att jag har fått en cd med massa jinglar och ljudeffekter av en bekant där alla filerna slutar på .caf och inget av mina mediaspelare kan spela upp dem och det går inte att importera dem till varken Premiere eller After effects. Har försökt med konvertering hos mediaconverter och med programmet Xilisoft utan resultat, jag tror att filerna endast kan användas med det musikprogram de kommer ifrån men jag vet inte vilket det är. Finns det något sätt att kringgå problemet och kunna använda filerna ? 0 Citera
Christian van Caine Postad 15 maj 2009 Postad 15 maj 2009 Det är ett filformat som påminner om wave & aiff, vad jag vet i PCM,utformat av Apple (vill jag minnas), & ska tydligen kunna hantera text bla. Verkar inte vidare väl stött dock. Själv föredrar jag Broadcast-Wave. Funkar precis överallt & klarar vad jag behöver :-) 0 Citera
Alexdstore Postad 23 maj 2009 Författare Postad 23 maj 2009 Tror jag droppar försöket, har inte lust att skaffa Garage Band. Tack för svaren ändå gubbar ! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.