Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

En julfilm jag gjorde för WeGame machinima christmas contest 2008, fick andra pris även om jag inte blev så nöjd med filmen själv eftersom skämten och storyn inte är de bästa.

Gjorde filmen med hjälp av datorspel och lite olika program.

(OBS! Denna film är knyten ihop med min kompis film så det kan vara delar av den som du kanske inte förstår så jätte bra.)

Vimeo: http://www.vimeo.com/2656833

Youtube:

Postad

Okej, orkade kolla 2 minuter. Men ser genomarbetat och bra ut. Lagom sött. Det jag reflekterade över var colorcorrection. Tex röken passar inte så bra ihop med resten av 3D scenen.

Det som fick mig att tröttna så fort var dock en del av introt som är taget rakt från en videocopilot tutorial. Kändes lagom spännande.

Postad

Joo, hade precis börjat använda Adobe After effects 2 veckor innan och var tvungen att slänga ihop något snabbt för att hinna skicka in den till tävlingen. Men förstår vad du menar med introt. Skämms lite över det, men har inte kopierat något i mina ny filmer, endast tekniken för det är det jag antar att man ska lära sig och tänka i "egna banor".

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...