Najka Postad 4 maj 2009 Postad 4 maj 2009 Jag har ett manus jag skrivit ihop och det är en film jag kan och vill göra. Men jag är inte säker på om manuset funkar och jag vet att det kan bli bättre. Så min fråga är om det finns någon där ute som kan hjälpa mig. Någon som kan och vet hur ett manus ska se ut och som jag kan hålla kontakt över på msn. Kort beskrivning: Det är en drama/thriller som handlar om människors förändringar i livet om att släppa taget om saker. Den tar också upp människans ondska och begär för att få sin hämnd genomförd. Har nyligen införskaffat en kamera(Sony DCR-VX2100). Anledningen till det är såklart för att jag vill göra film och det hade jag tänkt göra på semestern. Har då denna kortfilm på lager som jag brinner så mycket för. Så lite hjälp hade varit mycket uppskattat och nödvändigt! Mvh Jesper 0 Citera
Quantum Postad 4 maj 2009 Postad 4 maj 2009 Har du varit inne på artiklar>>manusskrivning? Där finns mycket bra tips för de som inte riktigt vet hur man strukturerar upp manus!;) 0 Citera
Najka Postad 4 maj 2009 Författare Postad 4 maj 2009 Har du varit inne på artiklar>>manusskrivning? Där finns mycket bra tips för de som inte riktigt vet hur man strukturerar upp manus!;) Jag vet hur man strukturerar upp det, men jag hoppar över vissa regler ibland för att jag bara kommer använda manuset i eget syfte och inte till att sälja. Jag vill inte lägga upp manuset av olika anledningar. Jag vill bara ha en person som kan det här och som kan hjälpa mig som en co-writer. Det är inte själva strukturen jag behöver hjälp med utan det väsentligaste i manuset, karaktärsutvecklingen och framåt-rörelsen. Är den för seg eller är den si eller så? Så är det någon som känner att de kan hjälpa mig, adda mig på: movi_maker@hotmail.com 0 Citera
ZOOK Postad 4 maj 2009 Postad 4 maj 2009 Jag är väl, äh, lite av en expert på det där. Jag ställer inte upp. Men jag kan rekomdenera en bra manusskrivare, vesslan. Fast jag vet ju inte om han vill hjälpa dig. 0 Citera
Najka Postad 4 maj 2009 Författare Postad 4 maj 2009 Jag kan ställa upp! hjälper gärna till!;) Härligt! :) Det är bara att adda mig så hörs vi av så fort som möjligt. Tack! ;) 0 Citera
Skoogh Postad 5 maj 2009 Postad 5 maj 2009 en liten grej bara... det du söker kallas Dramaturg. Dramaturgens uppgift är att skapa intressanta vändningar osv i storyn. Det finns något som heter "dramaturgisk kurva" som du kan kolla upp. Låt Google hjälpa dig. Lycka till! 0 Citera
Najka Postad 5 maj 2009 Författare Postad 5 maj 2009 en liten grej bara... det du söker kallas Dramaturg. Dramaturgens uppgift är att skapa intressanta vändningar osv i storyn. Det finns något som heter "dramaturgisk kurva" som du kan kolla upp. Låt Google hjälpa dig. Lycka till! Jo jag vet det. Men saken är den att jag vet inte om jag kan lita på mig själv när jag skriver. Jag vet inte om det är bra eller om det är dåligt. man kan väl säg att jag är ganska självkritisk. Så ja, jag behöver en dramaturg 0 Citera
Najka Postad 6 maj 2009 Författare Postad 6 maj 2009 Har hittat bra information nu om hur man strukturerar upp det. Det var en del jag inte visste och som underlättade. Får plugga på rejält med detta och skriva om en del. Kommer säkerligen lägga upp manuset e ndag då jag känner mig riktigt nöjd:) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.