Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

...Eller vad man nu ska kalla det. Iallafall, nu har denna random gute googlat runt till det bästa av hans förmåga och inte hittat ett skvadevatt. SÅ, jag tänkte ta och pröva min tur på det här forumet, och för att inte starta en helt ny tråd inleder jag med ett:

Hej alla! =D

Nu till en liten bakgrund:

Jag har kollat på en hel del musikvideor på senaste tiden i samband med ett slutprojekt jag är delaktig i och jag har kommit fram till att musikvideor har ofta väldigt skumma men kreativa kameravinklar och rörelser, och den jag har i åtanke JUST NU, är

av Kent.

Det jag har fallit för i den här videon är att kamerans fokus är "inriktat" på bandets ansikten och dylikt (det går inte att missa), medan resten av rummet är som en vanlig kamerajordbävning eller hur man nu ska säga det, och jag är så jaekla nyfiken på hur det är gjort.

Det KAN ju vara så simpelt bara att fotografen har en sjuhelsikes känsla, menmen....

Tackurr på förhand! =)

Postad

"Lok står när dom andra faller" var nog en av dom första videos som använde denhär tekniken å den kan göras på lite olika sätt... kolla in...

Man kan också göra det i post, som dom gjort i Swingfly's video "Touch and Go", där dom har attatchat hela bilden på Swings huvud. Det är dock greenscreen där man skapat bakgrunden i efterhand, vilket inte verkar vara fallet här...

Kan dock tilläggas att det finns en anledning till att Adam Berg anses vara Sveriges bästa reklam- och musikvideoregissör...

Postad

Mjo, Adam Berg är ju en legend, men till just en himmelsk drog är det Johan Renck som står för underhållningen. =)

Näe fan, det är ett riktigt läckert mysterium.

Fast vi lite närmare granskning så skulle det nog kunna vara GS i det här fallet också, miljöerna är såpass hoppiga så det blir svårt att urskilja. Lite kreativ lek med förstoring + förflyttning/rotering skulle nog kunna fixa biffen.

Men fy fan vilket jobb det skulle vara... :o

• 2 månader senare...
Postad

Jag är långt ifrån en expert men skulle gissa på att dem har spelat in det i en studio, där dem har ett "rum" där väggarna rör sig. Kanske verkar flummigt formulerat, men såg en liknande stil I ett avsnitt om skapandet av en musikvideo (kommer tyvär inte ihåg vilken) där dem hade gjort en annan musikvideo där hela rummet skulle röra sig. Då använde dem sig av en box där artisten fick stå i, så roterade boxen och gav effekten man ville =)

Men som sagt är ingen expert, så det kan lika gärna vara något helt annat, men om jag skulle gissa så ^^

Mvh Samuel

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...