snibbc0re Postad 30 april 2009 Postad 30 april 2009 Hej! Fick igår min canon hv30 på posten. Och är nu sjukt sugen på att dra ut och börja filma skate. Har läst en hel del trådar här på forumet om band osv. Och förstått att det finns två olika sorters band, blöta och torra. Grejen är den att ägaren som hade kameran hade filmat ca 4 timmar sammanlagt (inga repor, som ny :D) och han hade använt sig utav sonys hdv band. Jag har ca 20 oanvända fuji band (dv) som jag hade tänkt att använda. Tror ni det kan bli problem ? Letar dessutom efter ett fisheye, ett billigt sådant. Alla förslag är välkomna! 43 mm, eller mindre med step-ringar :) tack på förhand! 0 Citera
bodare Postad 1 maj 2009 Postad 1 maj 2009 Hej Har själv en hv30 och har beställt ett raynox xl-3000pro 52-67mm fisheye och en 43-52mm stepring. Det borde komma i veckan och jag får väl se hur rusultatet blir. Hur det funkar med banden vet jag inte, själv kör jag med panasonic super linear plus och dem funkar riktigt bra 0 Citera
plf66 Postad 2 maj 2009 Postad 2 maj 2009 Har haft min HV30 bara några veckor. Den har gått rätt bra. Två Sony Digital Master HDV-band, helt utan störningar/dropout. Tre st Fuji DV-band, där har jag haft några små störningar. Men inte mycket alls. I Sony HVR-Z1 går också Digital Master bra, en liten störning hittills. Två-tre störningar på fyra-fem Fujiband. Jag har filmat några 100 Fujiband på DV/DVCAM, och det är de band som där gått bäst i kameran. 0 Citera
megawatti Postad 3 maj 2009 Postad 3 maj 2009 jag kör lite random band i min sony.. Har bara stött på problem då jag har använt banded (spelat) över de någon gång, då börjar jag få drop-outs.. Annars har de absolut som top 1 frame dropout över ett helt band som jag stött på! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.