Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har fått några miniDV-band från en kund som jag skulle tanka in i datorn. Försökte först med en Panasonic DVX100, men det fungerade inte. I Premiere stod det unknown format. Sedan försökte jag med en Sony DVCAM-bandade, men samma sak där.

Ah, HDV tänkte jag och tog fram en JVC gy-hd 251, men denna kunde inte heller spela upp bandet.

Finns det fler format som kan lagras på miniDV? Ingen av kamerorna/bandarna har ens kunnat visa innehållet på sin egen LCD.

Det ska kanske sägas att det är första gången jag använt JVC gy-hd 251, men jag tror att jag gjorde rätt. Satte playbackformat på auto och körde. Testade också att köra igenom HDV, DV och DVCAM på den utan resultat.

Jag kan inte få tag på kunden förrän efter helgen så jag kan tyvärr inte fråga honom.

Postad

Kanske är lösningen ändå att du får låna kundens kamera för att tanka in materialet. Jag hade samma problem, dock mer att vid uppspelning så såg filmen inte bra ut. Jag fick ta samma kamera för att lösa problemet.

Neo

Postad

JVC kör väl bara HDV i 720p? Om så är fallet så måste du skaffa Canon/Sony, sen om de varit duktiga kunder så får du också skaffa rätt version av Canon o Sony om de nu lyckats filma i respektive "film/cinema-modes"...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...