Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjenare, är på plats i Las Vegas för NAB mässan och tänkte ge en liten update från mässan än så länge.

Mycket nytt, kanske inte främst på kamerafronten men fortfarande oerhört intressant.

http://www.skullfilms.se

för bilder från mässan samt lite text. Skrev ett långt jäkla inlägg och sedan låste det sig vid publicering och ides inte skriva om allt ;) Men här kommer iallafall en snabb sammanfattning.

Postad

Skitbra! Men droppa mer namn på produkterna så att vi kan börja googla :) Panasonics lilla heter HMC40 vet jag, men vad heter JVC:s 4K-kamera och deras minsting var väl HM100?

Postad
jag läste på nätet att det är ett användarmöte imorgon där Red ska dema nya objektiv och prototyper av Scarlet.

Var på RED men de visade inget nytt.. Var med Pierre för Robotfood dock och han ramlade in på hotellet.. jag skämtar inte.. för 5 minuter sedan.. hahah om jag kunde posta de ocensurerade bilderna.. haha ska klippa en 1 minuter pierre och chris i vegas.. cp.. kan jag garantera.. kl är 9 am för övrigt..

Postad

Finns det inget roligare än REDs ständiga beta-projekt i Vegas? JVC släppte väl en 4K-kamera (vad man nu ska med det till) och Silicon Imaging verkar bara bli bättre. Nåt nytt på DSLR-fronten?

• 2 veckor senare...
Postad
Skitbra! Men droppa mer namn på produkterna så att vi kan börja googla :) Panasonics lilla heter HMC40 vet jag, men vad heter JVC:s 4K-kamera och deras minsting var väl HM100?

Precis, summeringen efter mässan är helt enkelt 3D Cinema... JVC har inte namngett deras 4K kamera vad jag förstått och efter lite googlande är de bilder jag la upp typ de som finns verkar det som.

JVC var det märke som släppte nya kameror, i samma led som Sony med SxS. JVC hade klart mest nyheter om man ser till nya modeller av kameror. Såg sjukt bra ut deras minsta med 35mm kit. Liten, smidig men ändå med utbytbar optik (via adapter)

Canon står och stampar men släpper ett tillbehör för att få deras kameror att fungera som SxS. Riktigt hur, vad och var förstod jag tyvärr inte av den snurriga säljaren.

Sony klämde in en ny pryl som ger dig 50mbit och 4:2:2 till hårdisk/minneskort på deras EX serie som deras storebröder i CineAlta serien redan har samt studiokitt. De förbättrar helt enkelt sina befintliga kameror. Klart välbesökt monter.

Panasonic visade sin nya minsting, en lillebror till 141 modellen samt deras 300 som såg otroligt plastig ut.. I övrigt var det svalt på Panasonicfronten, de visade dock tillsammans med Fuji upp sina 64GB kort väldigt stolt ;)

Sen var det då detta med 3D... i princip alla märken visade upp färdiga skärmar för att spela upp 3D film samt en broadcastlösning. Kamerorna är stora som satan så lär dröjja innan jag kan tänka mig detta samt att de urlöjliga glasögonen man hade på sig fick mig att känna avsmak i munnen.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...